אלעד קנדה: דיבידנד בהיקף 203 מיליון שקל לבעלי המניות

החברה שבשליטת יצחק תשובה ובנו אלעד מנצלת נזילות שייצרה ממימושי נכסים משמעותיים מהחודשים האחרונים ■ חילקה דיבידנד של כ-75 מיליון שקל בחודש פברואר השנה

חברת אלעד קנדה, שבשליטת יצחק תשובה (כ-89% מההון) ובנו אלעד, הודיעה היום (ו') כי תחלק דיבידנד בהיקף כ-203 מיליון שקל לבעלי מניותיה, בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד שלה לשנת 2012. החברה, נזכיר, חילקה דיבידנד בהיקף של כ-75 מיליון שקל בחודש פברואר השנה.

החברה מסבירה כי חלוקת הדיבידנד התאפשרה בעקבות נזילות שייצרה החברה ממימושי נכסים משמעותיים מהחודשים האחרונים, בתמורה כוללת שתניב לה עודפי תזרים מזומנים בהיקף של למעלה ממיליארד שקל.

לדברי שי ברוורמן, מנכ"ל אלעד קנדה , "לאחר השלמת העסקאות האמורות, החברה תהנה מנזילות גבוהה מאד, ולכן הוחלט לבחון אפשרות של חלוקת דיבידנד משמעותית ולשתף את בעלי המניות בעודפים שנוצרו בגין עסקאות אלה".

חלוקת הדיבידנד כפופה לאישור האסיפה הכללית של החברה שתתקיים ב-27 בספטמבר, ובתנאי שתושלם מכירת זכויות החברה בבנייני מגורים שבבעלותה במתחם Parkway Forest שבטורונטו. עסקה זו האמורה הינה בהיקף כספי של של כ-1.15 מיליארד שקל והיא צפויה לייצר לחברה עודף תזרימי של כ-610 מיליון שקל.

תשואת הדיבידנד הנוכחי, על בסיס מחירה הנוכחי של מניית אלעד המשקף לחברה שווי של כ-1.49 מיליארד שקל, נאמדת בכ-13.5%. הונה העצמי המאוחד של אלעד קנדה, נכון לסוף הרבעון השני עומד על כ-2.06 מיליארד שקל והוא מהווה כ-45% מסך מאזנה של החברה.

אודי ארז, יו"ר דירקטוריון אלעד קנדה: "החברה הצליחה לנצל את תנאי השוק בקנדה ולממש חלק מנכסיה באופן שמניב לחברה תזרימי מזומנים גבוהים אשר ישמשו את החברה להרחבת פעילותה ולביצוע השקעות מוצלחות נוספות. אנו רואים בחלוקת הדיבידנד חלק מתהליך שיתוף בעלי המניות בהצלחת החברה והגברת הקשר עם שוק ההון".

אלעד קנדה פועלת בקנדה ובארה"ב בתחום של רכישה ופיתוח של נכסים מניבים בתחומי המשרדים, המסחר, התעשייה, המגורים והדיור המוגן. כמו כן, החברה עוסקת בייזום פרויקטים למגורים באזורי פעילותה. החברה מחזיקה 11 בניינים בהיקף של כ-2,800 יחידות דיור להשכרה למגורים, 10 בניינים בהיקף של כ-1,900 יחידות דיור המושכרות לדיור מוגן, 4 נכסים מסחריים בהיקף של כ-225 אלף מ"ר ובשלושה מתחמי מקרקעין, הנמצאים בשלבים שונים של פיתוח יזמי.