עסקת ענק לאלעד קנדה: תמכור בניינים בכ-1.06 מיליארד ש'

החברה צפויה לרשום עם השלמת העסקה עודף תזרימי של כ- 566 מיליון שקל ■ רווח של כ-87 מיליון שקל לפני מס על העיסקה

עסקת ענק לחברת אלעד קנדה הפועלת בתחום הנדל"ן המניב וייזום למגורים בצפון אמריקה. החברה מדווחת הבוקר (א'), כי חתמה על הסכם למכירת זכויותיה בבנייני מגורים בבעלותה במתחם Parkway Forest שבטורונטו הכולל כ-1,670 יחידות דיור, וזאת בתמורה לסכום כולל של כ-1.06 מיליארד שקל (כ-282 מיליון דולר קנדי).

השלמת העסקה צפויה לייצר לחברה עודף תזרימי של כ- 566 מיליון שקל (כ-150 מיליון דולר קנדי) ורווח (לפני מס) של כ-87 מיליון שקל.

אלעד קנדה מחזיקה בין השאר גם בפרויקט הייזום למגורים "Emerald City" (אמרלד סיטי) הממוקם בסמוך למתחם הנמכר והמתוכנן לכלול כ-2,500 יחידות דיור.

השלמת העסקה כפופה לקיומם של מספר תנאים מתלים כמקובל בעסקאות מסוג זה.

שי ברוורמן, מנכ"ל אלעד קנדה, מסר: "העסקה הנוכחית ממחישה פעם נוספת את חוסנו של השוק הקנדי, שממשיך ליהנות מצמיחה הדרגתית ועליה בביקושים. בעסקה הנוכחית הוכחנו את יכולתנו לנצל הזדמנות עסקית מצוינת למימוש נכסים, תוך יצירת תזרים מזומנים ורווחים משמעותיים עבור החברה אשר ישמשו את החברה להרחבת פעילותה".

אודי ארז, יו"ר אלעד קנדה, מסר: "שוק ההשכרה למגורים בקנדה מתאפיין כיום בעודפי ביקוש גבוהים, הן הודות לחוסנה של הכלכלה הקנדית והן הודות להמשך מדיניות ההגירה החיובית ארוכת השנים לקנדה. אלעד קנדה השכילה לנצל מגמה זו של ביקושים למכור את זכויותיה במתחם זה בטורונטו במחיר אטרקטיבי, ובכך לחזק את נזילותה ואת חוסנה הפיננסי. עסקה זו ממחישה את איכות תיקי הנכסים של החברה ותורמת לאסטרטגיית ההשקעות שלה".