סמנכ"לית המכירות של יוניליוור: "בכל העולם מתייקרים מחירים"

ענת גבריאל מגינה על החלטת יוניליוור לייקר יותר מ-400 מוצרים ■ "מחיר התירס עלה ב-60%, הדלק התייקר" ■ איציק אלרוב: "הצרכן הישראלי יגיב באותו מטבע"

ענת גבריאל, סמנכ"לית המכירות ביוניליוור ישראל, ניסתה לגונן היום (ב') על החלטת החברה לייקר מאות מוצרים אחרי החגים, וטוענת כי המוצרים בישראל כלל לא יקרים בהשוואה למדינות אחרות בעולם.

כזכור, אתמול (א') פרסמה יוניליוור ישראל את הרשימה המלאה של המוצרים שיתייקרו אחרי החגים, רשימה הכוללת מעל 400 מוצרים. (לרשימת המוצרים המלאה - לחצו כאן)

"מחיר התירס עלה ב-60%, הדלק לתעשייה התייקר", הסבירה גבריאל בריאיון לגלי צה"ל. "בחלק מהמוצרים עלויות הייצור בישראל יותר גבוהות. יש לנו 5 מפעלים בארץ, ויש לנו עוד עלויות כמו מע"מ שלא קיים במדינות אחרות או נושא הכשרות. אם מדובר במוצר מיובא, אז יש גם את עלויות השינוע".

הודעת יוניליוור על העלאת המחירים עוררה גל של תגובות נזעמות. מדובר בהעלאת מחירים גורפת ראשונה מאז פרוץ המחאה החברתית, והחשש הוא כי יוניליוור פותחת את הדלת עבור חברות נוספות להעלות מחירים, מבלי להסס. חשש זה הביא את ארגוני המחאה לשגר מכתב למנכ"ל יוניליוור העולמית ולקרוא לו לבטל את ההתייקרות המתוכננת.

במכתב נטען, בין היתר, כי מוצרי החברה בישראל יקרים בהשוואה למדינות אחרות, כמו למשל בריטניה. איציק אלרוב, ממובילי המחאה נגד יוקר המחיה, טען כי חלק מהמוצרים בבריטניה יקרים ב-283% בהשוואה לישראל, תוך שהוא מתבסס על בדיקת "גלובס" שפורסמה בשבועות האחרונים בנושא. מנגד, גבריאל דחתה את הטענה.

"אם מתייחסים למחירים בעולם, אז בכל העולם רואים התייקרויות", הוסיפה גבריאל. "בהרבה מקרים מתייחסים למחיר במקום מסוים ובנקודת זמן מסוימת בחו"ל, ואז משווים למקום אחר נקודת זמן שונה בארץ. אם מסתכלים באופן כללי על המבצעים ועל המחירים, אז אין פערים בין המחיר האפקטיבי בחו"ל למחיר בארץ. כשלוקחים את המחיר הכי זול באנגליה ואת המחיר הכי יקר בישראל - בטח שיהיו פערים".

כאשר נשאל אלרוב בגלי צה"ל האם בכוונתו לקרוא למרד צרכנים נגד יוניליוור, ענה: "כל האפשרויות פתוחות. אם יוניליוור תחליט להעלות מחירים באופן שערורייתי, הצרכן הישראלי יגיב באותה מטבע".

בתגובה אמרה גבריאל: "עלייה ממוצעת של 4% היא נמוכה משמעותית מהעלויות שאנחנו סופגים בתור חברה מהתייקרות התשומות".