"למסרבים לשים קו אדום לאיראן אין זכות לשים לישראל"

ראש הממשלה תוקף בחריפות חסרת תקדים את עמדת הממשל האמריקני בסוגיית הגרעין האיראני: "בכל יום שעובר איראן מתקרבת לפצצת גרעין. העולם אומר לישראל לחכות כי יש עוד זמן, ואני שואל לחכות למה? למתי?"

עוד התנגשות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא האמריקני ברק אובמה על רגע סוגיית הגרעין האירני: יממה לאחר שמזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, הבהירה כי לא תציב קו אדום לאיראן, תקף היום נתניהו בחריפות חסרת תקדים את עמדת הממשל האמריקני ואמר כי "לאלה בקהילה הבינלאומית שמסרבים לשים קו אדום בפני איראן אין זכות מוסרית לשים קו אדום בפני ישראל".

במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, שהתקיימה הבוקר אמר נתניהו כי "עד כה אנחנו יכולים לומר בבירור כי דיפלומטיה וסנקציות לא עבדו. הן פגעו בכלכלה האיראנית אך לא עצרו את תוכנית הגרעין שלהם. זאת עובדה, ועובדה נוספת היא שבכל יום שעובר איראן מתקרבת לפצצת גרעין. אם איראן תדע שאין קו אדום או דדליין, מה היא תעשה? בדיוק מה היא עושה כיום, ממשיכה לפעול להשגת נשק גרעיני ללא הפרעה. העולם אומר לישראל לחכות כי יש עוד זמן ואני שואל לחכות למה? למתי?".

מנגד, בתדרוך עיתונאים שהתקיים הלילה אמר דובר הבית הלבן כי צריך להמשיך לנסות לפתור את המשבר בדיפלומיה. "אם לחץ על איראן, סנקציות ובידוד דיפלומטי מייצרים שינוי בהתנהגות האיראנית, זו הדרך הטובה ביותר להבטיח שהיא לא תשיג נשק גרעיני".

בתוך כך, מפרסום של סוכנות הידיעות איי פי עולה כי מידע מודיעיני שהגיע היום לידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קובע כי איראן התקדמה בפיתוח ראשי קרב גרעיניים לטילים ארוכי טווח.