רש"ת תפרסם מכרז לדיוטי פרי בנמל התעופה עובדה

מסיימת את ההתקשרות עם סקאל בטרמינל עובדה, המשמש רק לטיסות שכר בינלאומיות ארוכות-טווח לתיירים המגיעים לאילת‏

‎‎מי יחליף את סקאל? רשות שדות התעופה (רש"ת) תפרסם מחר (ה') מכרז לחנות דיוטי פרי בנמל התעופה בעובדה. ל"גלובס" נודע כי המכרז יפורסם מחר בעקבות סיום חוזה ההתקשרות של רש"ת עם חברת לים מקבוצת סקאל, המפעילה את חנות הדיוטי פרי בעובדה בשנים האחרונות.

‏‏טרמינל עובדה משמש רק לטיסות שכר (צ'רטר) בינלאומיות לתיירים המגיעים לאילת. באולם הנוסעים היוצאים בשדה פועלות כיום, בנוסף לחנות הדיוטי פרי, שתי חנויות נוספות: חנות מזכרות ויודאיקה וחנות תכשיטים של המותג ה.שטרן.

פדיון המכירות של חנות הדיוטי פרי בעובדה הסתכם בשנת 2011 בכ-2.2 מיליון דולר - עלייה של 32% בהשוואה לפדיון המכירות של 2010. הפדיון הממוצע לנוסע עמד אשתקד על כ-32 דולר - עלייה של 14% לעומת 2010.

בינואר-יולי 2012 עברו בנמל התעופה עובדה 69.6 אלף נוסעים יוצאים ונכנסים, מהם 36.3 אלף נוסעים יוצאים. בשנת 2011 כולה עברו בעובדה 136.8 אלף נוסעים, מהם כ-70 אלף נוסעים יוצאים לחו"ל.

‏‏במכרז שיפורסם מחר יהיו רשאיות להשתתף חברות המפעילות ומנהלות חנויות למכירה קמעונאית של מוצרי קוסמטיקה, בשמים, מוצרי טואלטיקה ומוצרי היגיינה אישית וחנויות מוצרי חשמל או מוצרי אלקטרוניקה.

כמו כן, יורשו להשתתף חנויות למכירת סיגריות ומוצרי טבק, או משקאות אלכוהוליים ו/או ציוד ומוצרי ספורט - המנהלות חסני מכירת מוצרים ליוצאים מישראל דוגמת ג'יימס ריצ'רדסון.

תקופת ההתקשרות החדשה היא ל-5 שנים, עם אפשרות להארכה של עד 24 חודשים נוספים.

‏טיסות ישירות מאירופה

‏‎‎רשות שדות התעופה החלה להפעיל את הטרמינל בבסיס חיל האוויר בעובדה בשנת 1982, לאחר החתימה על הסכם השלום עם מצרים. קודם לכן נחתו טיסות השכר מאירופה בשדה התעופה עציון, שהיה אחד מ-3 שדות התעופה בסיני שהוחזרו למצרים אחרי החתימה על הסכם השלום עמה.

בעובדה, השוכן כ-60 ק"מ צפונית לאילת, הוקם מסוף אזרחי הקולט טיסות שכר ישירות מאירופה. ב-1988 התקבלה החלטה שלפיה טיסות בינלאומיות המביאות תיירים לאילת, ינחתו בעובדה במקום באילת. הדבר איפשר הפעלה של מטוסים גדולים כמו ג'מבו, שלא מסוגלים לתפעל באילת. מאז נוחתות רוב הטיסות הבינלאומיות בעובדה במקום באילת.

המסלול בעובדה מאפשר ביצוע טיסות ארוכות-טווח לכל יעד באירופה, ללא צורך בתדלוק בנתב"ג.

‏מסקאל לא נמסרה תגובה.