בעקבות מות השגריר: ארה"ב שולחת ספינות מלחמה ללוב

בתגובה למתקפת הטרור בשגרירות ארה"ב בלוב, שלחו הלילה האמריקנים שתי ספינות מלחמה ועליהן 300 אנשי צוות לחופי המדינה ■ "נרדוף אחר האחראים", הבטיח הנשיא אובמה

תגובה אמריקנית ראשונה לאירועי הדמים בלוב: בעקבות המתקפה על שגרירות ארצות הברית בבנגאזי, בה נהרגו ארבעה דיפלומטים בהם שגריר ארצות הברית בלוב כריס סטיבנס, שלחה הלילה ארה"ב שתי ספינות מלחמה ועליהן 300 אנשי צוות לחופי לוב.

במקביל, פינתה ארה"ב את כל נציגיה בעיר הלובית. בממשל אובמה בודקים בשלב זה את האפשרות שהמתקפה הייתה מתוכננת לציון יום השנה לְפיגועי ה-11 בספטמבר, ולא התלקחות ספונטנית בתגובה לסרט המשמיץ את הנביא מוחמד.

אל מול מתקפת השנאה על השגרירות האמריקנית, הגיעו אמש כמה מאות אזרחים לובים מחוץ לקונסוליה בבנגזי, דווקא כדי לתמוך בארה"ב. המפגינים גינו בתוקף את מעשי האלימות שבוצעו לכאורה בשם האסלאם ואמרו כי "במות השגריר הם איבדו חבר". אמש בחר הפרלמנט הלובי ראש ממשלה חדש מוסטפא אבו שאגור, שלמד ושהה שנים רבות בארצות הברית.

אמש התייחס נשיא ארה"ב ברק אובמה למתקפת הטרור והבטיח לפעול על מנת למצוא את האחראיים למעשה. "העם האמריקני עומד מאוחד באזכרות ובתפילות. אנו עובדים עם הממשל הלובי לאבטחת הצוות שלנו, הגברנו את האבטחה סביב השגריריויות , ונרדוף יחד עם לוב את אלו האחראים לאלימות", אמר הנשיא אובמה.