כתב אישום חמור נגד שושן ברבי: מואשם בהריגת 3 נשים

הפרקליטות מייחסת לברבי עבירות של הריגה, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרות, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה ושימוש בסם מסוכן לצריכה עצמית

פרקליטות מחוז מרכז, באמצעות עו"ד אביב שרון, הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד שושן ברבי, בגין תאונת הדרכים בה נהרגו סבטלנה יגודייב (53), בתה שושנה יגודייב (25) ואלכסנדרה רובינוב (66).

הפרקליטות מייחסת לברבי עבירות של הריגה (3 עבירות); הפקרה אחרי פגיעה (3 עבירות); נהיגה בשכרות; שיבוש מהלכי משפט; הדחה בחקירה; החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית ושימוש בסם מסוכן לצריכה עצמית.

על-פי עובדות כתב האישום, ביום 17 באוגוסט בין השעות 14:00 ל-19:40, שתה ברבי במספר הזדמנויות משקאות משכרים, כך שבשעה 19:40 ריכוז האלכוהול בדמו היה מעל הכמות המותרת על-פי החוק. חרף זאת, נכנס ברבי לרכב ונהג בו, כשאורן חנונה (נגדו הוגש כתב אישום ביום רביעי) לצידו.

עוד נטען כי ברבי נהג ברכב במהירות מופרזת, כשמוזיקה חזקה בוקעת מן הרכב, וברבי ואורן אינם חוגרים חגורות בטיחות. בהתקרבם לצומת הרחובות שדרות בן צבי-גרינבוים בנתניה, החלו לחצות את הצומת, על גבי מעבר החצייה, 3 המנוחות. הנאשם פגע עם חזית הרכב במנוחות, והן הוטחו בעוצמה רבה אל הקרקע. בעקבות התאונה נגרמו למנוחות נזקים קשים, אשר הביאו למותן המיידי.

על-פי כתב האישום, ברבי וחנונה, אשר ידעו כי בתאונה נגרמו למנוחות חבלות של ממש או שנגרם מותן, לא עצרו במקום התאונה כדי לעמוד על תוצאותיה ולא הזעיקו עזרה. תחת זאת המשיכו בנסיעה רצופה לכיוון צפון, עד אשר נעצר הרכב באופן אוטומטי במרחק של כ-156 מטרים ממקום התאונה, בשל הנזקים שנגרמו לו.

השניים יצאו מן הרכב, בחנו את הנזקים שנגרמו לו ונכנסו אל הרכב חזרה במטרה להימלט מהמקום באמצעותו. משלא הצליחו להניע את הרכב, נטשו אותו ונמלטו רגלית מן המקום. תוך כדי מנוסה, התקשר ברבי לרעייתו וביקש ממנה להגיע למקום בו הוא נמצא, על מנת לאסוף אותו באמצעות ג'יפ קאיה.

עוד נטען כי ברבי פנה אל יוחאי גליקסמן, עימו היתה לו היכרות מוקדמת, והניע אותו בדרך של הטעיה לגשת אל תחנת המשטרה ולמסור הודעת שקר, לפיה גליקסמן הוא זה שגרם לתאונה.

על-פי כתב האישום, ברבי סיפר לגליקסמן כי גרם לתאונת דרכים בה נפגע אדם. עוד הוא אמר כי קיים סיכוי שגליקסמן ייעצר בשל כך, ואולם הוא (ברבי) ידאג לו לעורך דין טוב שיביא לשחרורו ממעצר בתוך 24 שעות.

לאחר מכן נמלט ברבי והסתתר במשרד באזור התעשייה בנתניה. בעת שהותו שם, עד למעצרו על-ידי משטרת ישראל ביום 20 באוגוסט, החזיק ברבי סמים מסוכנים מסוג קוקאין וחשיש, לצריכתו העצמית, והשתמש בהם.

"נסיבות המקרה שבפנינו חמורות ביותר. נהיגתו של המשיב לאחר שצרך משקאות אלכוהוליים משולה ל'פצצה מתקתקת' ומעידה על מסוכנותו הרבה לציבור. לדאבון לב, הסיכון התממש, ולא חלף זמן רב עד שהתרחשה תאונת הדרכים הקטלנית. הפקרתן של המנוחות על-ידי המשיב וחברו, הימלטותו אל מקום מסתור עד שנלכד בידי המשטרה, וכן שיבוש הליכי החקירה שביצע באמצעות גליקסמן, מלמדים כי המשיב מרוכז בעצמו ואינו בוחל בשום אמצעי על מנת להימלט מאימת הדין", כתב התובע עו"ד אביב שרון בבקשת המעצר.