פאבר: "לו הייתי מפשל ברמה של ברננקי, הייתי מתפטר"

מארק פאבר, הידוע בתחזיות הפסימיות שלו, אומר כי התוכנית החדשה של ה'פד' תפגע ברוב הכלכלה, ותביא להתרסקות ■ "המשבר הוא בגלל שהממשלה ממציאה 50% או יותר מהכלכלה. זה סרטן" ■ מזהיר מפני "גראנד קניון פיסקלי"

בן ברננקי אמנם הקפיץ את השווקים לאחר שהודיע אתמול כי הפדרל ריזרב ישיק תוכנית רכישות אג"ח חדשה, אולם את המשקיע הנודע מארק פאבר זה לא מרשים. פאבר מאשים היום (ו') בראיון שהעניק ל-CNBC את ברננקי בכך שהמדיניות הכלכלית שלו הביאה להתפרצות המשבר הכלכלי האחרון, וקורא להתפטרותו.

לטענת פאבר, ברננקי הוא אחד מהתומכים במדיניות המוניטרית האולטרה-מרחיבה, כלשונו, אשר היא האשמה במשבר הכלכלי האחרון. "לו אני הייתי מפשל ברמה של ברננקי, לבטח הייתי מתפטר", אמר פאבר, וציין כי "המנדט של ה'פד' להקפיץ את מחירי הנכסים ובכך ליצור עושר הוא מגוחך - זה לא עובד כך. זו דחיפה זמנית שלאחריה תבוא התרסקות".

פאבר, המכונה "ד"ר דום" בשל התחזיות הפסימיות שלו, אמר כי המשמעות של תוכנית ההקלה הכמותית הבלתי מוגבלת והמשך תוכנית "אופריישן טוויסט" היא עליית מחירי הנכסים וזרימת כסף דווקא לעשירים. "הסבב האחרון של QE לא יעזור לאדם ברחוב", העריך פאבר.

"QE עוזרת לאנשים עשירים שמחירי הנכסים שלהם והשווי הנקי שלהם יעלו , אבל זה לא יזרום לאדם ברחוב שמתמודד עם עלויות מחיה גבוהות יותר. מרבית הכלכלה נפגעת מ-QE", דברי פאבר.

פאבר ממשיך ותוקף את ברננקי באומרו כי "מדפיסי הכסף אחראים על המשבר הזה. אם נמשיך עם המדיניות המוניטרית המרחיבה הזו לא נגיע לצוק פיסקלי - זה יהיה גראנד קניון פיסקלי.

"אם יש משבר כלכלי במערב זה בגלל שהממשלה ממציאה 50% או יותר מהכלכלה. זה סרטן שלוקח מאנשים את החופש שלהם".