אסיפת "מעריב": ניידות משטרה חוסמות גישה לחדר ההנהלה

הנהלת "מעריב" הזמינה ניידות משטרה וחברת אבטחה שתחסום את הכניסה לחדר ההנהלה ■ עובדת: "במקום להביא משטרות שיאיימו על עובדים שומרי חוק, צריך להביא את משטרת ישראל לחקור את היעלמות כספי הפנסיה והפיצויים שלנו"

הנהלת "מעריב" הזמינה ניידות משטרה וחברת אבטחה שתחסום את הכניסה לחדר ההנהלה, לקראת אסיפת החירום של העובדים שמתקיימת ברגעים אלה.

"במקום להביא משטרות שיאיימו על אנשים עובדים ושומרי חוק, שמאכילים כמה אלפי ילדים, צריך להביא את משטרת ישראל לחקור את היעלמות כספי הפנסיה והפיצויים שלנו. זה ביזיון", אמרה לפני זמן קצר עובדת "מעריב" ל"גלובס".

בשעה זאת מתכנסים העובדים לאסיפת חירום, שבה ידונו בצעדיהם הקרובים בעקבות אירועי הימים האחרונים והחתימה הקרבה בין מו"ל "מקור ראשון" שלמה בן-צבי ואי.די.בי על מכירת "מעריב".

"היוצרות התהפכו. במקום להעמיד שומרים על הכסף של 'מעריב' שנזל מהחלונות, מעמידים עכשיו ביריונים בכניסה לחדרי ההנהלה. זאת חוצפה של ההנהלה. עוד רגע יבשרו לנו שהבעלות על העיתון הועברה, ואיתה גם החלומות שלנו להמשיך להתפרנס בכבוד. בין 1,600 ל-2,000 עובדים הולכים להיזרק לרחוב", הוסיפה העובדת.

"יש פה המון אנשים מיואשים, אבל אף אחד לא נראה אלים", אומר עובד אחר בעיתון. "זאת תחושה מוזרה מאוד שהנהלה הביאה נגדנו ביריונים שחוסמים את הכניסות בבניין. אפשר לחשוב שאנחנו טרוריסטים".

בשעה זאת מתחילה אסיפת החירום של העובדים, לאחר שאמש (ג') התקיימה פגישה בין בעלי "מעריב", יו"ר אי.די.בי נוחי דנקנר, לנציגי העובדים ונציגי ההסתדרות, ובהם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

מוועד העובדים נמסר: "מעולם לא היה כזה כוח שיטור בעיתון בישראל ובאף מקום עבודה. צר לנו כי הנהלת 'מעריב' בוחרת בשעה קשה זו לפעול בצורה כה נוקשה וחסרת רגישות".

משמרות מחאה

בתוך כך, הוחלט כי עובדי "מעריב" יפגינו מחר (ה') שוב בצומת "מעריב" ויצעדו עד מגדלי עזריאלי עם בני משפחותיהם ב-12:00 בצהריים.

כמו כן יציבו העובדים משמרות מחאה מול בתיהם של עופר נמרודי ונוחי דנקנר.