איתות טכני: "צלב הזהב" מתקרב, האם זה הזמן לקנות?

אנליסטים טכנים רבים מציינים כי גרף המחירים של הזהב קרוב לתבנית הטכנית המכונה "צלב הזהב" ■ ג'ו טרנובה, אנליסט בחברת Virtus Investment, טוען כי בנוסף לזהב כדאי להיחשף גם לפלטינום

לאחר שראשי הבנקים המרכזיים באירופה, ארה"ב ויפן, יצאו בהכרזות לגבי צעדים מוניטרים חדשים שמשמעותם היא הדפסות כספים ורכישות אג"ח, אנליסטים וכלכלנים רבים המליצו על הזהב כאמצעי גידור מפני סכנת האינפלציה שעשויה להתפרץ בעקבות צעדים אלו.

כעת, המלצות אלה מקבלות ביסוס גם מהכיוון הטכני. אנליסטים טכנים רבים מציינים כי גרף המחירים של המתכת היקרה מתקרב לתבנית המכונה "צלב הזהב" - תבנית שבה הממוצע הנע של ה-50 ימים האחרונים חוצה את הממוצע הנע של ה-200 ימים האחרונים - עניין שמצביע על תחילתה של מגמה שורית. אך האם זהו איתו מספיק כדי לפתוח פוזיציה על הזהב?

לדעתו של ג'ו טרנובה, אנליסט בחברת ההשקעות Virtus Investment התשובה לכך היא חיובית. בראיון ל-CNBC טרנובה טוען כי כולם צריכים להיחשף לזהב ולכסף. "לדעתי, אלו הם הנכסים היחידים שכדאי לקנות ולהחזיק לטווח ארוך בעת הנוכחית", הוא אומר.

אולם, מעבר לזהב, טרנובה ממליץ על מתכת נוספת. " אם יש משהו שאני מעוניין לסחור בו כעת זה הפלטינום", הוא אומר.

"פלטינום היא מתכת שספגה תקופה ארוכה של שורט במהלך השנה, אך כעת המצב השתנה, בין היתר בשל הנתונים הפונדמנטלים בדרום אפריקה", הוא טוען ומוסיף כי הדרך המועדפת עליו להיחשף לפלטינום היא באמצעות תעודת סל שנקראת ETF PPLT.