אל-אריאן: QE3 הוא "הימור שילדינו יקראו עליו בספרים"

הבנקים המרכזיים באירופה, ארה"ב ויפן הרחיבו לאחרונה את תוכניות ההקלה המוניטרית שלהן, ומנכ"ל פימקו חושש: "אנחנו כל כך עמוק בתוך טריטוריה בלתי מוכרת, שלא יודעים מה יהיו ההשלכות. מי שיבוא אחר כך ינקה את הבלאגן"

מוחמד אל אריאן, מנכ"ל פימקו, מצטרף למקהלת המתנגדים למדיניות הפדרל ריזרב, ואומר כי הבנק המרכזי, יחד עם היו"ר בן ברננקי, לא רק מוכן לסבול את האינפלציה אלא אפילו מנסה ליצור אותה.

אל-אריאן, שמנהל את קרן האג"ח הגדולה בעולם יחד עם ביל גרוס, טוען היום (ו') בראיון לרשת CNBC כי הסיכונים עולים על התגמול, כאשר ה'פד' מנסה לתמרץ כלכלה שעדיין מקרטעת, שלוש שנים לאחר שהמיתון כתוצאה מהמשבר הכלכלי נגמר.

ה'פד', נזכיר, הבטיח לרכוש 40 מיליארד דולר של אג"ח מגובות משכנתאות (MBS) בכל חודש, ללא הגבלת זמן, כאשר היעד הוא הורדת שיעור האבטלה במידה ניכרת. הרכישות יחלו כבר החודש, כאשר ה'פד' מתכנן לרכוש כבר בספטמבר אג"ח ב-23 מיליארד דולר. הדבר צפוי להביא לעלייה חריפה ומתמשכת במחירי הסחורות.

לדברי אל-אריאן, "לא רק שהם יסבלו אינפלציה גבוהה יותר, לא רק שהם יקוו לאינפלציה גבוהה יותר - ייתכן שהם אפילו יכוונו לאינפלציה גבוהה יותר.

"זה נכון עבור כל הבנקים המרכזיים", המשיך אל-אריאן והתייחס למצב הבעייתי אליו נכנסו הבנקים בעולם עקב תוכניות ההקלה הכמותית שהושקו לאחרונה בארה"ב, אירופה, אנגליה ויפן. "ה-ECB, ה'פד', הבנק המרכזי של יפן, הבנק המרכזי של אנגליה. אנחנו כל כך עמוק בתוך טריטוריה בלתי מוכרת, כל כך עמוק במצב נסיוני, שאנחנו לא יודעים מה יהיו ההשלכות. מי שיבוא אחר כך יצטרך לנקות את הבלאגן.

"מדובר בהימור בקנה מידה היסטורי שהילדים שלנו יקראו עליו בספרי ההיסטוריה", כך סיכם את דבריו.