השתוללות המשכורות בליגת הכדורגל הסינית: המספרים

השוק החדש שגורם לשחקנים לנטוש את אירופה הוא סין, ולא לחינם: 6 המשתכרים הבכירים בליגה נכנסים לרשימת 25 המרוויחים הגדולים ביותר בענף

יש את פריז סן-ז'רמן הצרפתית שטלטלה הקיץ את שוק הכדורגל העולמי, כשהעניקה שכר של כ-14 מיליון אירו נטו בעונה לזלאטן איברהימוביץ'. יש גם את אנז'י מחצ'לקה הרוסית, שמשלמת כ-20 מיליון אירו בעונה לסמואל אטו. ויש גם את הליגה הסינית, עוד מקום שבו התחילו לשלם שכר אטרקטיבי ביותר לשחקנים, במה שמצליח לפתות את הכדורגלנים לעזוב את הליגות הבכירות של אירופה.

עיתון "הל'אקיפ" הצרפתי פרסם בסוף השבוע את רשימת המשתכרים הבכירים של הליגה הסינית, בה התברר כי לא פחות משישה שחקנים מקבלים בסין שכר שנתי שמייצב אותם ברשימת 25 הכדורגלנים הכי מרוויחים בתבל.

החלוץ דידייה דרוגבה, שעבר הקיץ לשחק בשנחאי שינואה אחרי שנים ארוכות בצ'לסי האנגלית, נהנה משכר של 15 מיליון אירו בעונה; השני ברשימת המרוויחים בסין הוא סיידו קייטה, אקס ברצלונה, שמקבל כ-12 מיליון אירו בעונה בקבוצת דליאן ארבין; השלישי הוא דריו קונקה הארגנטיני, שנרכש ב-2011 על-ידי קבוצת גואנגז'ואו אברגראנדה, ומשתכר אצלה כ-10.6 מיליון אירו בעונה.

חברו לשעבר של דרוגבה בצ'לסי, ניקולס אנלקה הצרפתי, הצטרף עוד לפניו לשנחאי שינואה - אצלה הוא מקבל 10.5 מיליון אירו בעונה; את המקום החמישי תופס שם מוכר לאוהדי הכדורגל הישראלי: איגביני יעקובו, ששיחק במכבי חיפה בתחילת העשור הקודם, לאחר מכן המשיך לקריירה מצוינת בפרמיירליג האנגלית, והצטרף לאחרונה לגואנגז'ואו R&F, עם 7.4 מיליון אירו; לדריו קונקה הצטרף בגואנגז'ואו אברגראנדה לוקאש באריוש, הכדורגלן מפרגוואי ששיחק בשנים האחרונות בדורטמונד, וירוויח בקבוצתו החדשה 6.7 מיליון אירו.