נובל תחכור אסדה לקידוח הנפט ב"לוויתן" - תגיע בעוד שנה

נובל אנרג'י: "יכולות האסדה מספיקות כדי לבצע את קידוח מטרת הנפט במים העמוקים באגן המזרחי של הים התיכון; זה יהיה הקידוח הראשון של האסדה" ■ תשלם 584 אלף דולר ליום עבור האסדה

Atwood Advantage - זהו שמה של אסדת הקידוח הענקית שתחכור נובל אנרג'י מחברת Atwood Oceanics (סימול בוול סטריט: ATW), כאשר התחנה הראשונה של האסדה תהיה ככל הנראה "לוויתן". מה הלו"ז? הרבעון הרביעי של 2013, כלומר בעוד כשנה.

נובל אנרג'י פרסמה היום (ה') באתר האינטרנט שלה פרטים על האסדה שתחליף את ה"הומר פרינגטון" שנקלעה לקשיים בעת קידוח הנפט במים העמוקים. האסדה החדשה נבנתה ע"י חברת המספנות הקוריאנית Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. נובל תשלם 584 אלף דולר על כל יום שהאסדה תפעל. האסדה תעניק לנובל יותר גמישות ותשפר את יכולת הניידות במעבר בין קידוחי החברה ברחבי העולם.

"יכולות האסדה מספיקות כדי לבצע את קידוח מטרת הנפט במים העמוקים באגן המזרחי של הים התיכון", כתבה נובל אנרג'י באתר שלה, ורמזה בכך כמובן לקידוח הנפט ב"לוויתן". "זה יהיה הקידוח הראשון של האסדה". כאמור, נובל ציינה כי תקבל לידיה את האסדה במהלך הרבעון הרביעי של 2013.

שותפויות "לוויתן" מעריכות כי ישנה סבירות גבוהה למציאת כ-600 מיליון חביות נפט וכן 4 טריליון רגל מעוקב (TCF) נוספים של גז טבעי, רבע מכמות הגז שהתגלתה בשכבות הגבוהות. בשכבות העומק בלוויתן ישנם שני פרוספקטים בגודל כמעט זהה העשויים להכיל נפט וגז טבעי בכמויות משמעותיות. הראשון עשוי להכיל 285 מיליון חביות ו-2 TCF גז בהסתברות של 15%-17%. השני עשוי להכיל 280 מיליון חביות נפט ו-2 TCF.

באוגוסט 2010 הצביע האומדן על על שתי מטרות: האחת בעומק 5,800 מ', הייתה עשויה להכיל 3 מיליארד חביות נפט בהסתברות של 17%, והאחרת בעומק 7,200 מ' - 1.2 מיליארד חביות בסיכוי של 8%. עם זאת, האומדן הקודם, מאוגוסט 2010, התבסס על המודל Gross Mean (ממוצע כלכלי של טווח נתונים), שלפיו עובדות רוב חברות הנפט הבינלאומיות ובהן נובל אנרג'י. בתחילת 2011 חייבה רשות ני"ע את שותפויות הגז לעבור לדיווחים ע"פ מודל ה-PRMS. המודל החדש עשוי להניב תוצאות הסוטות בפער ניכר כלפי מטה ממודל ה-Gross Mean.