ישראמקו ומודיעין מצאו 0.55 TCF של גז טבעי ב"שמשון"

המשאבים המותנים מסווגים בשלב של "הצדקת פיתוח בבחינה", והם מותנים באישור הפרויקט, באישור תוכנית פיתוח למאגר ובכך שיהיה צפי סביר לחוזים למכירות גז טבעי מהשדה

עוד תגלית גז במימי הים התיכון: השותפות בקידוח "שמשון", הממוקם כ-92 ק"מ מערבית לחופי אשקלון, דיווחו הבוקר (ג') לבורסה כי על פי דוח משאבים מותנים ברישיון, קיים גז טבעי בכמות של 0.55 TCF (טריליון רגל מעוקב) באומדן הטוב ביותר. מדובר בטווח של בין 0.276 TCF ל-0.912 TCF גז טבעי בשטח הרישיון.

בהודעה שפרסמה מודיעין , המחזיקה ב-10% מהזכויות ברישיון לצד ATP האמריקנית (35%) וישראמקו (29%), היא מציינת כי ביום ו' האחרון היא קיבלה את הדוח מחברת NSAI.

על פי ההודעה, המשאבים המותנים מסווגים בשלב של "הצדקת פיתוח בבחינה", והם מותנים באישור הפרויקט, באישור תוכנית פיתוח למאגר ובכך שיהיה צפי סביר לחוזים למכירות גז טבעי מהשדה. בשלב זה אין לוח זמנים מוגדר לגיבוש תוכנית פיתוח עבור המאגר.

מודיעין מעריכה כי השוק הפוטנציאלי למשאבים בסדר גודל כזה הוא בעיקר השוק הישראלי המקומי, כאשר NSAI ציינה כי נדרשת עבודה סייסמית נוספת לצורך הגדרה נוספת של הפרוספקט בשכבת המיוקן ברישיון.

רון מאור, מנכ"ל מודיעין, אמר היום כי "מאגר 'שמשון', שכבר הוכרז כתגלית, הוא חלק ממבנה גאולוגי חדש בעל כושר אגירת גז באגן הלבנטיני, שאינו קשור ל'חולות תמר'. בכפוף לעבודה סיסמית נוספת ולקידוח אימות, ייתכן ויהיה ניתן להעריך משאבים פרוספקטיביים נוספים בשטח הרישיון. מדובר במאגר מוכח, ולמודיעין אופציה לרכוש 15% ברישיונות 'דניאל מזרח' ו'דניאל מערב' הסמוכים. מאגר 'שמשון', מהווה חלק מפורטפוליו מגוון של רישיונות ימיים בעלי פוטנציאל להימצאות גז ונפט ביניהם, רישיון 'שרה', רישיון 'ים חדרה' ורישיון 'גבריאלה'".