הרגולטור לבנקים באירופה: הגדילו ההון ב-200 מיליארד אירו

לפי ההודעה שפרסם ה-EBA, כ-27 בנקים ברחבי גוש האירו ידרשו להציג תוכניות להגדלת רזרבת ההון בכ-116 מיליארד אירו, זאת לאחר שכבר דרש מהם בתחילת השנה להגדיל את ההון ביותר מ-114 מיליארד אירו

הרגולטור הראשי של גוש האירו הודיע לבנקים הגדולים באירופה להגדיל את ההון העצמי שלהם ביותר מ-200 מיליארד אירו באמצעות גיוסים חדשים, זאת כדי ליישר קו עם הסטנדרטים הרגולטורים בעולם.

לפי ההודעה שפרסם רגולטור הבנקים האירופי (EBA),כ-27 בנקים ברחבי גוש האירו ידרשו להציג תוכניות להגדלת רזרבת ההון בכ-116 מיליארד אירו. אולם, כולל הסיוע לבנקים ביוון וספרד, הבנקים בגוש האירו הגדילו את היקף רזרבות ההון שלהם ביותר מ-200 מיליארד אירו מאז 2011, כך לפי דוח שפרסם ה-EBA באתר האינטרנט הרשמי שלו.

"אנו מעוניינים שהבנקים יגדילו את הבטחונות וההון שלהם", אמר אנדראה אנריה, יו"ר ה-EBA, שטען כי לפחות 75% מהגרעון בהון העצמי של הבנקים יגיע מגיוס של "הון טרי".

דרישות הרגולציה החדשות מגיעות ברקע לפגיעה חריפה באמון המשקיעים במערכת הבנקאות של גוש האירו, בייחוד בקרב המדינות הבעייתיות שנפגעו בצורה קשה ממשבר החוב - יוון, איטליה וספרד. בנוסף, הדרישה החדשה של ה-EBA מגיעה לאחר שעוד בחודש דצמבר הוא דרש מהם לגייס הון נוסף בהיקף של יותר מ-114 מיליארד אירו, זאת כדי לשמור על יחס רזרבה של 9% ולשמור על "כרית ביטחון" נוספת שתגן עליהם מפני קריסה פיננסית אפשרית.