שר האוצר של יוון: התקדמות במשא ומתן עם ה"טרויקה"

במסגרת שיחה עם עיתונאים הביע שר האוצר היווני אופטימיות בנוגע לשיחות ■ הצדדים קיוו שיצליחו להגיע להסכם בעניין עוד לפני פגישת שרי האוצר של גוש האירו ביום שני ■ לגארד: "השיחות ביוון בנושאים הפיסקאלים היו טובים ומועילים"

על רקע ביקורה הצפוי של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביוון ביום שלישי הקרוב, המשיכו גם היום נציגי ה"טרויקה" - האיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - בדיונים עם נציגי יוון בנוגע לדרישות שעל המדינה לעמוד בהם לקבלת נתח נוסף בחבילת החילוץ למדינה שמוערך בכ-31 מיליארד אירו.

שר האוצר היווני יאניס סטורנאראס אמר היום במהלך מסיבת עיתונאים שקיים כי נרשמה התקדמות במגעים עם ה"טרויקה", ושהמשא ומתן בין הצדדים יתחדש בשבוע הבא. "אנחנו נמשיך את הדיונים בשבוע הבא", אמר סטורנאראס לעיתונאים.

"אני מקווה שה"טרויקה" תגיש דוח טוב במהלך פגישת שרי האוצר של גוש האירו ביום שני", אמר שר האוצר היווני. "אנחנו מנסים להגיע לפשרה שתהיה לטובת הכלכלה אך גם לטובת העניים במדינה". שני הצדדים קיוו שיצליחו להגיע לנוסחה מוסכמת על כולם לפני פגישת היורגרופ, פורום שרי האוצר של גוש האירו, ביום שני. יוון מצידה הודיעה שתסתפק בהודעה של היורגרופ לפיה נרשמה התקדמות בדיונים.

מוקדם יותר היום, גורם בכיר בממשלת יוון אמר כי הצדדים צריכים עוד שבועיים על מנת להגיע להסכמה סופית על חבילת קיצוצים בהיקף של 12 מיליארד אירו, כתנאי לקבלת הכספים המיוחלים. הגורם חזר על דברים שאמר ראש הממשלה היווני אנטוניס סמאראס במהלך ראיון לעיתון עסקים גרמני לפיהם ללא הכספים הללו, קופת המדינה תתרוקן בסוף נובמבר.

גורמים ביוון טוענים כי המשא ומתן מתמקד כעת בקיצוץ של 1.2-1.5 מיליארד נוספים, כשהממשלה היוונית מנסה ככל האפשר להמנע מקיצוצים נוספים במשכורות של עובדי המגזר הציבורי והפנסיות. למרות זאת, בקרן המטבע מעודדים מכיוון השיחות.

יושבת ראש קרן המטבע כריסטין לגארד אמרה היום במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה בריאד שבערב הסעודית, כי הדיונים סביב הנושאים הפיסקאלים "היו טובים ומועילים". גם ראש הנציבות המוניטראית והכלכלית של האיחוד האירופי אולי רן הביע אופטימיות לגבי הדיונים ואמר שהצדדים יכולים להגיע להסכם תוך מספר ימים.