בונים חופשה: מנהלי חברות בנייה ממליצים על יעדים בחו"ל

שאול לוטן, מנכ"ל קבוצת לוינשטיין, רונית פורת, מנכ"לית אוניל בנייה, מוטי כידור, מנכ"ל התאחדות הקבלנים וסופי סרוגו, מנכ"לית סרוגו חברה לבנייה מספרים על החופשות המועדפות עליהם

מנהטן, ניו יורק

שאול לוטן, מנכ"ל קבוצת לוינשטיין

שאל לוטן / צלם: תמר מצפי
 שאל לוטן / צלם: תמר מצפי

"אני אוהב את מנהטן בגלל העושר העצום של הדברים שיש לה להציע. יש בה אוכל מכל הסוגים והמינים, מוזיאונים שמתחדשים כל הזמן, הצגות, ובנוגע לקניות, זהו המקום הטוב ביותר בעולם. אני אוהב את ההמולה של העיר ואני מסוגל לעמוד בפינה של השדרה החמישית ורחוב 57, ורק להסתכל על הקהל.

"אני ממליץ על טיול ב-High Line של ניו יורק. זהו פארק שנבנה על מה שהיה פעם מסלול של רכבת עילית, ומשתרע מרחוב Gansevoort ועד לרחוב 30. מהפארק רואים את העיר מעל התנועה הכבדה, בשקט ובשלווה, ואפשר לרדת ולבקר במקומות מרתקים כמו ברחובות 18-20, שהפכו למעוז של גלריות יפהפיות.

"אנחנו מתאכסנים ב-New York Palace. הוא אמנם טיפה יותר יקר, אבל חוסכים המון על מוניות, כי המלון נמצא ממש במרכז העיר, ואפשר להגיע לכל מקום ברגל.

"אני ממליץ לא להחמיץ ביקור בסניף Wolfgangs' steak house שבפארק אווניו. יש שם סטייקים מעולם אחר".

מדרה, פורטוגל

רונית פורת, מנכ"לית אוניל בנייה

רונית פורת / צלם: תמר מצפי
 רונית פורת / צלם: תמר מצפי

"אי יפהפה צפונית לאיים הקנריים, שמותאם גם לחופשה עצלנית על החוף וגם לטיול ספורטיבי. יש בו שילוב של כפרי דייגים, יערות עם פריחה מרהיבה והרים בצבע שחור הנופלים ישר אל האוקיאנוס. על חלקם אפשר לעלות רק בעזרת רכבל, וכשמגיעים לפסגה מביטים על העננים מלמעלה.

"אני ממליצה לעשות מסלול הליכה לאורך אחת מאמות המים, הנקראות בלשון המקומית Lavadas. ההליכה היא לאורך האקוודוקט, הן נמצאות גבוה ואפשר לראות מהן את כל הנוף. אנחנו הלכנו באחד המסלולים המתוירים ביותר הנקרא Rabacal.

"שהינו במלון בשם Choupana Hills הנמצא בעיר הבירה Funchal, אך לא במרכזה. זהו מלון ספא יפהפה שנמצא על הר המשקיף על האוקיאנוס, על נוף ירוק להפליא וממנו נפרשת לפניך כל העיר.

"אני ממליצה על מסעדת החוף Doca Do Cavacas. כדי להגיע אליה אפשר לעבור במנהרה להולכי רגל שמזכירה קצת את ראש הנקרה. זוהי מסעדת מאכלי ים משובחת, הממוקמת במקום מדהים".

שמורת מסאי, קניה

מוטי כידור, מנכ"ל התאחדות הקבלנים

מוטי כידור / צלם: רועי קמיאל
 מוטי כידור / צלם: רועי קמיאל

"טיילתי בקניה עם הבן שלי, רק שנינו, בהרפתקאה יוצאת דופן של טבע, חיות ומרחבים. אני ממליץ מאוד על טיול בשמורת מסאי מארה - שם המורכב משמו של שבט המסאי ושל הנהר העובר בה.

"מדובר בשמורה ענקית עם מגוון עצום של חיות. טיילנו לבדנו עם מדריך ברכב ספארי, ועבורי זו הייתה חוויה יוצאת דופן. עקבנו, למשל, אחרי זוג צ'יטות במהלך ציד וטרף של חזיר בר.

"אני מאוד ממליץ להגיע למקום בטיסה במטוס קל. את כל הטיול ארגנה עבורנו חברת תיירות מקומית בשם פוניקס.

"התאכסנו במחנה Mara-Siria, באוהל ברמה של חדר במלון טוב מאוד. הרגשנו ממש בתוך הטבע.

בניירובי אכלנו ב-Fogo Gaucho Steak House, מסעדה נהדרת שבה אתה אוכל כפי יכולתך. המלצרים מגיעים עם שיפודים ועליהם סוגים רבים של בשר. הבשר מעולה, עשוי טוב ויש אווירה טובה. זה מקום כיפי".

קראבי, תאילנד

סופי סרוגו, מנכ"לית סרוגו חברה לבנייה

סופי סרוגו / צלם: תמר מצפי
 סופי סרוגו / צלם: תמר מצפי

"תאילנד בשבילי היא מקום של שקט ורוגע. זאת יכולה להיות החופשה הכי רומנטית בעולם, אבל גם מקום שבו אפשר לבלות נהדר עם הילדים. יש חופים נפלאים, יערות, מסאז'ים. מקום מושלם לנוח ממרוץ החיים.

"קורבי הוא חבל ארץ בעל חופים זהובים מוקפים בהרים, יערות ירוקים, עצי קוקוס. את היופי הזה אני מוצאת כל פעם מחדש. אנחנו עולים על סירה קטנה שלוקחת אותנו לחוף האהוב עליי: Railay Beach. אי אפשר להגיע לחוף ברכב, רק בסירה. החול שם לבן והים טורקיז. על החוף מוכרים אננס ותירס. יש המון שקט, אבל גם מסעדות טובות. אפשר לצלול וגם לקבל מסאז'ים על החוף.

"אנחנו תמיד מתאכסנים במלון Rayavadee. הוא בנוי מבקתות מפנקות העשויות קש ואבן, בסגנון תאילנדי יפה ומעוצב. יש במקום ספא מדהים, הוא מלא בצמחים וריחות טובים, ונמצא ממש על חוף הים. בריכת המלון נוגעת בחול והחול ממשיך לים. ציורי לחלוטין.

"אני הכי אוהבת לאכול אוכל פשוט, על שפת הים או ברחוב. לפעמים, כשמתחשק לנו מסעדה טובה, אנחנו לוקחים סירה לחוף הסמוך השייך למלון Centara Grand Beach Resort, שם אפשר למצוא מסעדות נהדרות, המציעות מגוון גדול מאוד של אוכל".