בצל המשבר: ממשלת ספרד חותכת ב-34% את התמיכה בספורט

ההקצבות להתאחדויות הספורט המקומיות יסתכמו ב-2013 ב-31 מיליון אירו בלבד; מאז 2009 צנח התקצוב של הממשלה הספרדית בספורט ב-62%

ספרד נחשבת לאחת ממעצמות הספורט הגדולות בעולם, עם הצלחות כבירות בכל הענפים המרכזיים יותר והמרכזיים פחות. אבל המשבר הכלכלי העצום במדינה עשוי לשנות לרעה את המצב הזה.

מיגל קרדנל, מזכיר משרד הספורט הספרדי, הודיע על חיתוך חד של 34% בהקצבות המדינה להתאחדויות הספורט השונות שלה, שיסתכמו בשנת 2013 ב-31 מיליון אירו בלבד (צניחה של 16 מיליון אירו בתוך שנה אחת).

יש לציין כי ב-2009 עוד עמדו הקצבות ממשלת ספרד להתאחדויות הספורט שלה על סך של 82 מיליון אירו, כך שלמעשה מדובר על ירידה של 62% בהקצבות בתוך שלוש שנים.

ההחלטה של ממשלת ספרד להוריד את התמיכה בספורט מגיעה כחלק מהניסיון של המדינה להתמודד עם המצב הפיננסי הקשה שלה, ובמסגרת תוכניות קיצוצים איתם נאלצים ליישר קו כל משרדי הממשלה השונים.

ההחלטה צפויה להקשות בעיקר על התאחדויות הספורט הקטנות יותר בספרד, שמסתמכות על ההקצבות הציבוריות בצורה נרחבת הרבה יותר. כך לדוגמא, איגודי האופניים והשחייה בספרד, שיותר ממחצית מהתקציב השנתי שלהם מתבסס על תמיכות המדינה.