בשוק התקשורת חוששים: הקדמת הבחירות תבטל רפורמות

בראש ובראשונה מדובר על עצירה אפשרית של מימוש השוק הסיטונאי ■ עוד רפורמות שסביר שייתקעו: היחסים בין חברות ה-ISP לחברות התשתית ונייטרליות רשת ■ סיכוי נמוך מאוד למכרז הסיבים האופטיים של חברת החשמל

חשש גדול בקרב חברות התקשורת מכך ששורה של רפורמות מתוכננות ייעצרו כעת בעקבות ההכרזה על הקדמת הבחירות. בראש ובראשונה מדובר על עצירה אפשרית בכל הקשור למימושו של השוק הסיטונאי שאמור להסדיר את השימוש בתשתיות בזק והוט לטובת המתחרים.

כמו כן, ישנם רפורמות נוספות הנוגעות ליחסים בין חברות ה-ISP לחברות התשתית ובנוסף ישנם תהליכי חקיקה כמו נייטרליות רשת שייתקעו בעקבות פיזור הכנסת. כאן המקום להזכיר את ההחמצה הגדולה בנושא הקמתה של רשות תקשורת - רשות ששר התקשורת משה כחלון תומך בהקמתה אך ראש הממשלה התנגד משיקולים פוליטיים.בשוק התקשורת היום ישנם כמה וכמה מהלכים שתהליך ההבשלה שלהם עומד בפני סיום, וניתן להעריך במידה רבה של סבירות כי אילו הבחירות היו נערכות במועדן בעוד כשנה, היו יכולים להסתיים.

חברת הייעוץ הבינלאומית פרונטיר סיימה למעשה את עבודתה לגבי מחירי השוק הסיטונאי והמשרד קרוב מאד להשלמת העבודה. בזק מנהלת מו"מ עם פרטנר וסלקום על שימוש בתשתיותיה במסגרת הסדרת השוק הסיטונאי והמפעילים בינם לבין עצמם מתקדמים מאד בכל הקשור להסדרת התצורה ההנדסית לאפיון השוק הסיטונאי. מחירי ההסדרה הם המכשיל האחרון ולכן חשיבות העבודה של פרונטיר ושל משרד התקשורת לסיום הקמתו של השוק הסיטונאי.

אך הבחירות טורפות את הקלפים ובדרך כלל מה שקורה הוא שהמשרד נכנס לתקופת שיתוק עד שנכנס שר חדש, כי השרים עסוקים בענייני פריימריז וכדומה ולא רוצים לקבל החלטות כבדות בסיום כהונתם, אלא להשאיר זאת לבא אחריהם.

כאן המקום לציין כי ישנה אי ודאות רבה האם מכרז תשתיות חברת חשמל בנושא סיבים אופטיים ייצא לפועל ונראה כי סיכוייו לצאת בעת הזאת נמוכים מאד. גם כל המהלכים בתחום הסדרת עולם הטלוויזיה והשידורים (איחוד מועצת הכבלים והלווין עם הרשות השנייה) ייכנסו כעת להקפאה ובסיכומו של עניין, הקדמת הבחירות לא עושה טוב לשוק התקשורת.