דוויין ווייד יפרסם חברת נעליים סינית; יקבל אחוזי שליטה במותג

לי-נינג יהיה מותג הנעליים השלישי בקריירה של כוכב ה-NBA, אחרי קונברס וג'ורדן ■ ווייד: "יכולתי להמשיך להיות חלק מהסטטוס-קוו, אבל בחרתי להיות פורץ דרך"

בצעד לא שגרתי, החליט כוכב ה-NBA דוויין ווייד לחתום על חסות הלבשה עם המותג הסיני לי-נינג. במסגרת ההסכם, ילבש שחקנה של מיאמי היט את נעליה של החברה.

"זו הזדמנות נהדרת בשבילי", אמר ווייד ל-ESPN. "יכולתי להמשיך להיות חלק מהסטטוס-קוו, אבל בחרתי להיות פורץ דרך".

לי-נינג יהפוך למותג השלישי אותו נועל דוויין ווייד. בשנת 2003, אז נבחר בדראפט, העדיפה נייקי להתמקד בכוכבים אחרים של אותו מחזור - ביניהם לברון ג'יימס שכיום משחק עם ווייד במדי אלופת ה-NBA, וכרמלו אנתוני. וכך, מצא עצמו ווייד חותם על הסכם עם קונברס. שבועות אחדים לאחר מכן, רכשה נייקי את השליטה על קונברס. בשנת 2009 החליף ווייד את קונברס בנעליים של מותג מייקל ג'ורדן, גם הם מבית נייקי.

"בנעליים של ג'ורדן אולי יש אפקט של 'מגניבות', אבל אני נמצא בשלב אחר בקריירה שלי", אמר ווייד בן ה-30. "אני רוצה להיות מעורב בבנייה של משהו". ההסכם יהיה תקף עד לפרישה של ווייד מכדורסל, והוא יקבל במסגרתו, מלבד עשרות מיליוני דולרים, גם אחוזי שליטה בלי-נינג, לא ברור באיזה היקף (באדידס או נייקי הוא לא היה יכול להגיע להסדר כזה).

האם ההחתמה הנוצצת של לי-נינג תצליח לקדם את המותג, שהחתים בשנים האחרונות שחקני NBA מוכרים אחרים דוגמת ברון דייויס ושאקיל אוניל? לא בטוח: נייקי כיום שולטת על 95% משוק נעלי הכדורסל בארצות הברית. מבחינת נתח השוק בסין, ללי-נינג יש אחיזה יותר משמעותית: רשמה הכנסות של 1.4 מיליארד דולר ב-2011 (מצד שני, נייקי לבדה הכניסה בסין יותר כסף: 2.1 מיליארד דולר, כש-10% מסכום זה מיוחס לנעלי כדורסל).

בכל אופן, המחיר הצפוי של נעלי לי-נינג של דוויין ווייד אמור לעלות בסין כ-130 דולר לזוג. כהשוואה, נעלי נייקי של לברון ג'יימס ונעלי אדידס של דריק רוז נמכרות באיזור ה-200 דולר.