עוה"ד של אילנה דיין: "הכתבה על סרן ר' - אמת לאמיתה"

צפו בעו"ד גיורא ארדינסט מדבר על הדיון הנוסף בפרשת סרן ר': "מדובר בפסק דין חשוב בצורה בלתי רגילה" ■ וגם: עו"ד אילן שביט מדבר על רכישת "מעריב" בהקפאת הליכים, ועו"ד ענבר שנהב על גבר שאשתו חטפה את הילדים לחו"ל

בתוכנית "יום הדין" בגלובס TV התארח היום (ד') עו"ד גיורא ארדינסט, המייצג את העיתונאית אילנה דיין בתביעת הדיבה שמנהל נגדה סרן ר' בעקבות שידור התוכנית "עובדה".

- אחרי שכבר הגעת לניצחון, בשבוע שעבר נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס החליט לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב של 9 שופטים. האם הופתעת מההחלטה, והאם זה אומר שאילנה דיין שאתם הולכים להפסיד בדיון הנוסף?

"קודם כל, השאלה אם הופתעתי. אז בתוך סקאלת האפשרויות שעורך דין מעביר במוחו כשמוגשת בקשה לדיון נוסף, ובמקרה הספציפי הזה סקאלת האפשרויות שאני העברתי במוחי, האפשרות בהחלט הייתה קיימת.

"אני גם יכול להבין את ההחלטה. מדובר בפסק דין חשוב בצורה בלתי רגילה, אולי פסק הדין החשוב ביותר שניתן בשנים האחרונות בענייני חופש הביטוי. הוא ניתן בהרכב של 3 שופטים פה-אחד, ואני יכול להבין למה נשיא העליון, השופט גרוניס, חשב שראוי שהלכה כל-כך חשובה תעמוד לדיון בפני הרכב של 9 שופטים.

"לשאלה שלך אם אני חושב שאנחנו נפסיד, אני מאמין שאנחנו נשכנע גם את ההרכב של 9 השופטים שההלכה היא נכונה. ההלכה החדשה אמורה לעמוד על מכונה".

- להערכתך, כל ההלכות החדשות שיצאו מפסק הדין יחזיקו מעמד?

"אני מאמין שכן. ושוב אני רוצה לחזור ולומר - אני חושב שהכתבה הייתה אמת לאמיתה. היא עמדה בקריטריונים של אמת לאמיתה, לא של אמת לשעתה. חשוב לזכור שכאשר אנחנו מסתכלים על העיקר - אין שם דבר אחד שלא היה נכון".

*** בהמשך התוכנית התארח עו"ד אילן שביט, מומחה בתחום הפירוקים, שדיבר על הניסיון המוזר להכשיר את עסקת רכישת "מעריב" באמצעות הקפאת הליכים, וגם את עו"ד ענבר שנהב, כוכבת התוכנית "מעושרות" ומומחית לדיני משפחה, שסיפרה מה קורה כשאישה מגלה שבעלה התחתן עם עוד כמה נשים במקביל, ומה עושה גבר שאשתו חטפה לו את הילדים לחו"ל.