"תוכנית הסימום המתוחכמת, המקצועית והמוצלחת ביותר בספורט"

עדויות חדשות נגד תעשיית הסמים של לאנס ארמסטרונג בטור דה פראנס ■ בינתיים, קרן הצדקה של הרוכב ממשיכה לגייס תרומות בעשרות מיליוני דולרים

העדויות נגד תעשיית הסמים שניהל רוכב האופניים לאנס ארמסטרונג ממשיכות להיערם. אתמול (ד') פרסמה הרשות האמריקאית למלחמה בסמים בספורט (USADA) מסמך רשמי בן כ-1,000 עמודים, עם עדויות של רוכבים לשעבר, רופאים, וגורמים בתעשיית האופניים שמתארים של השיטות שבהן נהג, לכאורה, ארמסטרונג להשתמש בסמים בתקופתו כרוכב.

העדויות כוללות 11 רוכבים, חלקם חבריו של ארמסטרונג לקבוצות הרכיבה שבמסגרתן זכה 7 פעמים במירוץ הטור דה פראנס. מנכ"ל USADA, טוויס טייגארט, כינה את השיטה של ארמסטרונג "תוכנית הסימום המתוחכמת, המקצועית והמוצלחת ביותר בספורט".

באחת העדויות מתואר מסלול העברת הכסף של ארמסטרונג לידי הרופא מישל פרארי, שהיה אחראי על ייעוץ וסיוע בכל הקשור לסמים, לארמסטרונג וחברי קבוצתו. לפי התיאור, מפברואר 1996 ועד דצמבר 2006, העביר ארמסטרונג 11 תשלומים בסכום כולל של כמעט מיליון דולר לחברה בבעלותו של פרארי, עבור שירותי "הייעוץ" שלו. התשלומים נעו מ-15,000 דולר ב-21 בפברואר 1996, ועד תשלום בגובה 300 אלף דולר שהועבר לרופא ב-6 באוקטובר 2003.

למרות העדויות שממשיכות להצטבר נגד ארמסטרונג, קרן הצדקה הוותיקה והמפורסמת שלו למלחמה בסרטן ממשיכה לעשות חיל. ב-ESPN מדווחים כי הכנסותיה בשנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר הגיעו ל-33.8 מיליון דולר, עלייה של 2.1% לעומת השנה שעברה. כמו כן, היקף התרומות לקרן גדל ב-5.4%.