נפתח שבוע האופנה בחולון: יחשוף היבטים סמויים יותר של עולם האופנה

קשרי הגומלין בין חדשנות אורבנית, אופנה ואורח חיים עומדים במרכז שבוע האופנה במוזיאון העיצוב בחולון - HOF12, המתקיים השבוע

היחסים בין אופנה לבין הכרך האורבני עומדים במרכז שבוע האופנה של מוזיאון העיצוב בחולון, HOF12, המתקיים השבוע, בימים שני-שבת. אופנה היא נדבך מרכזי בקשת תחומי העיסוק של עולם העיצוב, ושבוע האופנה של חולון הפך בשנים האחרונות למסורת מבוססת.

בשונה מהפורמט המוכר של שבועות אופנה בערים הגדולות בעולם, כאן לא מדובר בחשיפת הקולקציות העתידיות שיכתיבו את אופנת הקיץ הבא. במקום זאת, שבוע האופנה של חולון נותן במה ייחודית לעיסוק בהיבטים הסמויים יותר של עולם האופנה: בגלגלי התעשייה ובמקור צמיחתם של טרנדים, המחלחלים בין עולם האופנה והלבוש לבין אורחות החיים והפעילות שלנו.

בכנס הבינלאומי המתקיים במסגרת שבוע האופנה משתתפים בכירי תעשיית האופנה והיזמות העסקית, העוסקים בקשרי הגומלין בין אופנה ליזמות חברתית, בין ארכיטקטורה לאופנה וכן מדגמנים חדשנות יצירתית במסחר, אמנות ואופנתיות.

אירועי שבוע האופנה כוללים הקרנות סרטים ופרויקטים ייחודיים כמו למשל חנות פופ-אפ שצצה לשבוע בלבד ברחבת מוזיאון העיצוב. אחרי שפרה קורנפלד והעצים ברוטשילד, מגיע טרנד הסריגה האורבנית גם לחולון. אמן הסריגה ארז סולו רימון יעטוף בסוודר ענק את בנין הביצה במדיטק.

הקשר בין אופנה, ארכיטקטורה ואופייה של העיר יעמוד גם במרכז הרצאתו של האדריכל איפוליטו פסטליני ממשרד האדריכלים של רם קולהאס ההולנדי OMA. קולהאס אחראי להקמת רבים ממרכזי האופנה המרשימים של פראדה בעולם. אלה אינן חנויות, אלא בתפיסת המותג הם משמשים כאתרי עלייה לרגל של עולם האופנה ושוחריו, ובהתאם לכך הם מכונים "מוקדי רעש" (epicenter), כשם המוקד הגיאולוגי ברעידת אדמה.

הבשורה הצרפתית

מפריז מגיעה בשורת המותג התורם, שאותו מייצגת Merci - חנות קונספט שהפכה למותג נחשק, אשר כל פעילותה - הנוצצת והיוקרתית - מיועדת לגיוס כספים לקהילות בעולם השלישי. עלייתה ועלייתה של חנות הקונספט תעמוד גם במרכז הרצאתה של קרלה סוצאני, בעבר עורכת ווג איטליה ובעשור האחרון יזמית אופנה, שהקימה את המוסד 10 Corso Como במילאנו - חנות אופנה ומוצרי עיצוב, חנות ספרים ומוזיקה, גלריה, מסעדה ומלון "3 חדרים", שכשמו כן הוא.

מתחם הפופ-אפ ברחבת המוזיאון יציג את סרפן שואורום - מיזם המביא מעצבי אופנה ישראלים לשבועות האופנה החשובים בעולם. לצידו יפעל מזנון זמני של השף אייל שני. במדיטק יוקרנו סרטים העוסקים באופנה - מ"ארוחת בוקר בטיפניס" הקלאסי ועד לסרטים שתיעדו רגעים קריטיים בהתפתחות תעשיית האופנה העולמית.

הכנס יעסוק בין היתר גם בפיתוח יוזמות אופנה נדל"ניות, במודלים החדשים של הקמעונאות המסורתית, ולאן מועדות פניהן של רשתות האופנה הישראליות. יעלו לדיון שאלות על תפקידם של מוסדות עירוניים בפיתוח יוזמות אופנה, כמו הקואופרטיבים ומתחמי המעצבים הצעירים, הצומחים באופן עצמאי ונאנקים תחת עול השכירות והארנונה המסחרית. תחת הכותרת "בגד-בניין" מעצבי אופנה חוברים אל ארכיטקטים ומציגים מיזמים משותפים בניסיון לאתגר ולשכלל את חנות הבגדים המוכרת.

בין האורחים הבינלאומיים בולטים עוד דמיר דומה (Damir Doma), מעצב אופנה פריזאי שמציע קו אוונגרדי-אורבני אלטרנטיבי. פטריסיה מאיירס (Patricia Mears), מנהלת ואוצרת בכירה במכון לאופנה (FIT) בניו יורק וכן רפאל דה קרדנה (Rafael de Cardena), בעבר מעצב אופנה בצוות של קלווין קליין וכיום אדריכל עצמאי, המתמחה בחללי פופ אפ וחנויות אופנה עכשוויות.

שבוע האופנה נועל את התערוכה שהוקדשה למעצב היפני האוונגרדי יוז'י יממוטו.