מניית היום: מזנקת ב-12% לאחר סיום פיתוח פרה-קליני

מאז רכישת הזכויות עבור BL-8020 בינואר 2012, ביוליין השלימה בהצלחה מספר ניסויים פרה-קליניים עבור התרופה

חברת הביומד ביוליין הודיעה היום כי היא השלימה בהצלחה את שלב הפיתוח הפרה-קליני עבור BL-8020, טיפול נטול אינטרפרון הניתן בבליעה לטיפול בדלקת כבד (הפטיטיס) מסוג C. החברה מתכננת להתחיל באירופה את שלב I/II של הניסויים הקליניים לבדיקת הבטיחות והיעילות של BL-8020 במהלך הרבעון הראשון של 2013.

מאז רכישת הזכויות עבור BL-8020 בינואר 2012, ביוליין השלימה בהצלחה מספר ניסויים פרה-קליניים עבור התרופה. נתוני המחקרים סוכמו והם מוכנים כעת להגשה לרשויות הרגולטוריות כדי להתחיל את השלב הקליני של פיתוח התרופה. ביוליין מטפלת כעת בתהליך קבלת האישורים הרגולטוריים וצופה לקבל את אישור הרשויות עד סוף השנה.

BL-8020 היא תרופה הניתנת בבליעה לטיפול ב- HCV (נגיף ההפטיטיס C), הפועלת במנגנון ייחודי בהשוואה לתרופות הקיימות כנגד HCV. המנגנון של BL-8020 מעלה את האפשרות שהיא תהיה יעילה כנגד כל זני ה- HCV, בניגוד לתרופות קיימות, וכן את האפשרות לשלבה עם טיפולי HCV אחרים כחלק מתוכנית טיפול נטולת אינטרפרון.

הבטיחות והיעילות של BL-8020 הודגמו במספר ניסויים פרה-קליניים. ניסויים אלה הראו של-BL-8020 פעילות סינרגיסטית עם טיפולים אחרים ל- HCV. פעילות סינרגיסטית זו עשויה להגדיל את היעילות ולהקטין את תופעות הלוואי הרבות הנצפות בשימוש בטיפולים הקיימים ל-HCV עקב הקטנת המינון הדרוש לטיפול. כמו כן, שימוש ב- BL-8020 עשוי לקצר את משך הטיפול במחלה.

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"ל ביוליין, אמרה כי "המאפיינים הייחודיים של BL-8020 הופכים אותה למוצר אטרקטיבי המשתלב בקוקטייל התרופות ל-HCV. משום כך, BL-8020 אינה מתחרה ישירות בשוק ה-HCV של טיפולים שכבר קיבלו אישור או בצנרת הפיתוח הרחבה הקיימת היום. בעיות רעילות שהתגלו לאחרונה במעכבי NS5B המפותחים כיום כתרופות חדשות ל-HCV מדגישות את הצורך בגישות חדשות לטיפול במחלה. אנו מצפים להתחלת השלב הקליני של תרופה מבטיחה זו בראשית השנה הקרובה", הוסיפה סויצקי.