יעקב פרי על לפיד: "לראשונה מצאתי נבחרת עם קפטן מצוין"

(עדכון) - ראש השב"כ לשעבר יתפוס את משבצת הביטחוניסט ברשימת לפיד ■ פרי שימש גם כמתאם רה"מ לנושא השבויים והנעדרים ■ עוד צפויים ברשימת לפיד: ניצב בדימוס מיקי לוי, העיתונאי עופר שלח, הרב פירון וראש עיריית הרצליה גרמן

"לאחר למעלה משלושים שנה שבהם שירתתי את ישראל בתחום הביטחוני ולאחר כשני עשורים בהם היכרתי מקרוב מאד את הסביבה העסקית שבה פועלת מדינת ישראל הרגשתי את מה שבוודאי מרגישים אזרחי רבים: שמשהו יסודי ובסיסי לא עובד כאן. לא רק שיטת הממשל, אלא האופן בו חיי כולנו מנוהלים כאן חייבים להשתנות", כך אמר הערב (ג') המצטרף הטרי למפלגת "יש עתיד", יעקב פרי, במסיבת עיתונאים שכינס יו"ר המפלגה, יאיר לפיד.

פרי אמר כי "לאורך השנים קיבלתי הצעות רבות מאד להצטרף למערכת הפוליטית. הפעם לראשונה מצאתי נבחרת עם קפטן מצוין, מסגרת פוליטית שלא רואה לנגד עיניה מטרות אישיות אלא מסגרת כזו שרוצה להביא פוליטיקה חדשה לחיים הצבוריים בישראל, ואני מאמין שנוכל יחד להביא בשורה אמתית להביא בשוררה אמיתית לציבור הישראלי.

"כל מה שעשיתי עשיתי במו ידי ועשיתי תחת רגולציה ותחת רישיון והמילה עושק איננה מקובלת עלי. כל חיי הקדשתי והשקעתי למען מדינת ישראל, וגם במערכת העיסקית עשיתי כמיטב יכולתי כדי לשרת את הלקוחות גם בתקשורת וגם בבנקאות. לעולם העסקי יש קודים משלו ואני שמח על הרפורמות שכבר נעשו בחלק מהתחומים שהביאו להגברת התחרות. חבל שהמהלכים הללו לא נעשו קודם".

עוד הוסיף פרי כי "מדינת ישראל צריכה לעשות הכל על מנת שלאיראן לא יהיה גרעין". פרי התייחס גם לנושא הפלסטיני ואמר כי "העובדה שמדינת ישראל לא פעלה בתחום המו"מ עם הפלסטינים ולא קידמה את הנושא הוא בעוכרנו. אני חושב שאנחנו דוהרים לכיוונה של מדינה דו לאומית שעלול להביא לסופה של הציונות".

יתפוס את משבצת הביטחוניסט

מוקדם יותר היום הודיע יו"ר בנק מזרחי טפחות, יעקב פרי, על הצטרפותו לרשימת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד. פרי, ראש השב"כ לשעבר, יתפוס את משבצת הביטחוניסט ברשימתו של יאיר לפיד. פרי שירת כ-29 שנה בשירות הביטחון הכללי, עבר לאחר מכן לסקטור הפרטי וכיהן במשך שמונה שנים כנשיא חברת סלקום.

פרי מכהן כיו"ר הדירקטוריון של מזרחי טפחות וכן דירקטור או יועץ חיצוני בשורה של חברות ציבוריות. פרט למזרחי טפחות, שימש בין היתר פרי יו"ר הדירקטוריון של חברת "ליפמן הנדסה אלקטרונית", יו"ר דירקטוריון בחברת "מגל" מערכות ביטחון ויו"ר הדירקטוריון של החברה "בי קונטקט" .

פרי משמש גם כיועץ חיצוני בחברת "אווירונאוטיקס", יצרנית מזל"טים, בחברת "Cellglide" המספקת שירותים סלולריים ובקרן ההשקעות מרקסטון.

לצד פעילותו העסקית, שימש יעקב פרי כמתאם ראש הממשלה לנושא השבויים והנעדרים. מאז פרישתו משירות הביטחון הכללי, במקביל לעיסוקיו האחרים, משמש יעקב פרי כנואם בארץ ובעולם בנושאים כמו ביטחון, טרור, האיום האיסלמי הבינלאומי, הסוגיה הפלסטינית, תהליך השלום במזרח התיכון ובנושאי כלכלה וטכנולוגיה, כמו כן כתב פרי ספר בשם "הבא להרגך", המגולל את זכרונותיו משירותו בשב"כ.

בימים הקרובים צפוי לפיד להציג מועמדים נוספים שיתמודדו ברשימתו לכנסת. ככל הנראה, ההחלטה להציג את מועמדותו של פרי ראשון מעידה על כך שהוא הקלף החזק של לפיד. עדיין לא ברור היכן ישובץ פרי ברשימה.

ברשימת "יש עתיד" של יאיר לפיד צפויים להתברג ניצב בדימוס מיקי לוי, העיתונאי עופר שלח, הרב שי פירון, ראש עיריית הרצליה יעל גרמן, עו"ד קארין אלהרר ומנהל אסותא לשעבר, איתן חי עם.