חשד: כנופייה גנבה צ'קים שנשלחו מחברות ביטוח למבוטחים

מתלונה שהוגשה באמצעות משרד ויצמן-יער עולה כי הכנופיה גנבה מתיבות דואר צ'קים של תמלוגים שנשלחו למבוטחים, זייפה את הסכום ופדתה אותם ע"ש אחרים

שיטה חדשה להונאת חברות ביטוח? מתלונה שהוגשה למשטרת ישראל בימים האחרונים, ואשר פרטיה הגיעו לידי "גלובס", עולה כי 4 חברות ביטוח, מהגדולות בארץ, "נעקצו" באחרונה בשיטה דומה בהיקף של מאות אלפי שקלים.

לדברי חברות הביטוח, בתלונה שהגישו למשטרה באמצעות משרד החקירות ויצמן-יער, הן גילו באחרונה כי צ'קים שלהן, שנשלחו למבוטחים כתשלום עבור תגמולים המגיעים להם, נגנבו, זויפו ונפדו על שם אחרים.

על-פי החשד, שיטת הזיוף הייתה זהה בכל המקרים: המזייפים שינו את שם הנמען המקורי לשם אחר, ואת הסכום הכספי שהיה נקוב בצ'ק הגדילו באלפי מונים. בהמשך הצ'קים הופקדו בחשבונות בנק שונים ברחבי הארץ ונפדו בחלקם על-ידי מוטבים שונים.

חברות הביטוח ש"נעקצו" פנו בנפרד למשרד החקירות ויצמן-יער כדי שיחקור את פרשת זיוף הצ'קים, ובהמשך, כאמור, גם הגישו תלונה למשטרה.

לדברי אשר ויצמן ממשרד ויצמן-יער, משרד החקירות גילה אתך השיטה המשותפת שבה פעלו כל המזייפים, והתברר לו כי ישנם מקרים רבים נוספים שבהם צ'קים של אנשים פרטיים זויפו באותה שיטה ממש.

מחקירת ויצמן-יער עלה עוד כי הזייפנים פועלים בכנופיה בכול רחבי הארץ ומתמחים בגניבת צ'קים מתיבות דואר, זיופן באמצעים שונים תוך הגדלת הסכום המקורי הנקוב בצ'ק לעשרות אלפי שקלים והחלפת שם הנמען המקורי לשם אחר.

"היקף הנזק הכספי מוערך במאות אלפי שקלים, ומדובר ככל הנראה בשיטה שפועלת מזה זמן באמצעות רשת ארצית. לחלק מהמעורבים יש עבר פלילי של מירמה וזיוף", מסר החוקר אשר ויצמן ל"גלובס".

לאחר גיבוש החומר והנתונים הגיש משרדו של ויצמן תלונה מפורטת ליחידת הונאה תל-אביב, בראשות רב-פקד מאיר כהן, ושם הקימו צוות חקירה מיוחד לחקירת הפרשה.