מנכ"ל סיטיגרופ הפורש: אף אחד לא הכריח אותי לעזוב

ויקרם פנדיט, המנכ"ל הפורש של סיטיגרופ, ניסה להסביר בראיון לרשת CNBC את המניע להחלטה שלו ■ "הרגשתי שזה הזמן הטוב ביותר לעזוב, אחרי 5 שנים של הישגים"

יום לאחר שהטיל פצצה והודיע על פרישה מתפקידו כמנכ"ל סיטיגרופ , הגיב ויקרם פנדיט להחלטה שלו שהובילה גם לפרישה של נשיא הבנק ג'ון הייבנס. בראיון שהעניק לרשת CNBC אמר פנדיט כי הוא פרש מרצון ושאף אחד לא הכריח אותו לפרוש, אולם ב-CNBC טוענים כי אנשים המעורבים בפרטי המקרה אומרים אחרת.

במהלך הראיון דחה פנדיט את הדיווחים לפיהם גורמים בסיטי הכריחו אותו לעזוב וטען כי ההחלטה התקבלה על דעת עצמו ושהוא הרגיש שהגיע הזמן שלו לעזוב לאחר שהפעילות של הבנק התייצבה. פנדיט גם דחה את הדיווחים לפיהם הסיבה לעזיבה הייתה מחלוקת בנוגע לשכר שלו.

"בואו לא נשכח, אני האיש שעבד תמורת משכורת של דולר אחד כשהיה צורך בכך", אמר פנדיט במהלך הראיון. "זה היה משהו שהיינו צריכים לעשות לאחר 5 שנים של הישיגים".

בשיחה עם המשקיעים לאחר הודעת הפרישה של מנכ"ל ונשיא הבנק אמר היושב ראש מייקל אוניל כי לא קדמה להודעת הפרישה שום בעיה אסטרטגית, רגולטורית או תפעולית. מחליפו של פנדיט, מייקל קורבאט, אמר כי לא יהיה שינוי מהותי באסטרטגיה של הבנק.