גרמניה חותכת תחזית הצמיחה ל-2013: הכלכלה תצמח ב-1%

המדינה החזקה ביותר בגוש האירו הורידה את תחזית הצמיחה של השנה הבאה מ-1.6% ל-1% ■ גרמניה מעריכה שהצמיחה במדינה בשנה הנוכחית תסתכם ב-0.8%

ממשלת גרמניה פרסמה היום תחזית צמיחה מעודכנת לשנה הנוכחית ולשנה הבאה ומהן עולה שהכלכלה הגרמנית מתחילה סוף סוף להרגיש את השפעות המשבר בגוש האירו על הכלכלה שלה. בתחזית שפורסמה היום עולה כי הממשלה מעריכה שהצמיחה בשנה הבאה תעמוד על 1% בלבד.

מסקירה שפרסמה היום ממשלת גרמניה עולה שהצמיחה של הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו תסתכם בשנת 2012 ב-0.8% לעומת צפי לצמיחה של 0.7% בחודש אפריל. בנוגע לשנה הבאה, הממשלה הורידה את תחזית הצמיחה מ-1.6% ל-1% בלבד.

"החדשות הטובות הן שלמרות המשבר הכלכלי שפוגע בכל מדינות האזור גרמניה עדיין שומרת על עצמה והכלכלה שלה עדיין ממשיכה לצמוח", אמר שר הכלכלה הגרמני פיליפ רוסלר. "אך גרמניה נלחמת במים סוערים בעקבות משבר החובות באירופה ומתמודדת עם האטה במדינות המתפתחות באסיה ובאמריקה הלטינית".

הכלכלה הגרמנית הצליחה לעמוד איתנה מול השנים הראשונות של משבר החוב באירופה כשבשנת 2010 רשמה המדינה צמיחה של 4.2% כשבשנה שלאחריה, קרי 2011, נרשמה ירידה קלה בצמיחה והיא עמדה על 3%.