אסטרטג: "מפלצת" האינפלציה תתפרץ וה'פד' יתקפל

דילן גרייס, אסטרטג בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל, טוען כי התמריצים המוניטרים שהשיק ה'פד' יובילו רק לדבר אחד - אינפלציה ■ גרייס: "הדרך היחידה לעצור את האינפלציה היא ליצור מיתון, אך הם לא מעוניינים במיתון"

אומנם התמריצים המוניטרים עליהם הכריזו ראשי הבנקים המרכזיים במהלך החודשים האחרונים הוציאו את שוק המניות מהתרדמה שבה הוא היה שרוי והשיבו מעט את אמון המשקיעים, אך כעת יוצא דילן גרייס, אסטרטג בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל וטוען כי תוכניות ההקלה הכמותית של הפדרל ריזרב יובילו להתפרצות אינפלציונית בארה"ב.

בראיון לאתר הכלכלי "ביזניס אינסיידר", גרייס הביע את החשש מפני "מפלצת האינפלציה" ואמר: "הם (מעצבי המדיניות הכלכלית בארה"ב) הולכים לקבל את מה שמגיע להם. הם הולכים לקבל אינפלציה ולאחר מכן הם יצטרכו לבצע החלטות כואבות, שכן הדרך היחידה לעצור את האינפלציה היא ליצור מיתון, אך הם לא מעוניינים במיתון".

האסטרטג הפסימיסט הוסיף במהלך הראיון כי אם קובעי המדיניות בארה"ב היו באמת מעונינים להימנע ממיתון אז הם לא היו מוציאים לפועל את אותם תמריצים מוניטרים מסוכנים שגורמים לרגיעה זמנית אך לא מטפלים בשורש הבעיה.

גרייס משתייך לזרם האנליסטים המתנגד להקלות המוניטריות בשל החשש שהם יגרמו לאינפלציה. אותם אנליסטים טוענים כי ביטוי לכך ניתן לראות בעלייה החדה של מחירי הזהב, המשמש כאמצעי גידור מפני אינפלציה. ב-3 החודשים האחרונים עלה מחירה של אונקיית זהב ביותר מ-10% ורבים טוענים כי הוא ישבור שיאים חדשים בשנה הקרובה, כך שכדאי לשלב אותו בתיק ההשקעות.

אולם, לאור הנתונים הכלכליים החיוביים שהתפרסמו בשבועות האחרונים בארה"ב ואירופה, נשאלת השאלה האם התחזיות של גרייס הם מוגזמות מדי, או שמא "מפלצת האינפלציה" מתקרבת בצעדי ענק לכלכלת ארה"ב. ימים יגידו.