כבר עדיף לי מרכז הליכוד

הדמוקרטיה הקדושה של ש"ס היא פוליטיקה מלוכלכת במיוחד

ניסים ישי, אחיו של ראש תנועת ש"ס המושפל, אלי ישי, עלה לשידור בגלי צה"ל, לריאיון אמוציונאלי שבא להגן על אחיו הפגוע.

איך יכול להיות, הזדעק, שאריה דרעי ינהיג את ש"ס? "אני מכיר את כל הבלגן ואת כל הצינורות של אריה, וכל הקומבינות" אמר והוסיף בקול כעוס, "לדרעי אין מה להוסיף לעם ולפוליטיקה וש"ס בכנסת".

לא להאמין שמדובר בש"ס. המפלגה שמבטיחה שאצלה יש פוליטיקה אחרת, דמוקרטיה של איש אחד, עם קול אחד מוחלט וברור, קולו של המר"ן הרב עובדיה יוסף.

הוא הפוסק, הוא המחליט, הוא זה שמחטיף סטירות למי שהוא אוהב במיוחד, ואח, כמה צ'אפחות כאלה ספג ישי בשנים הארוכות שבו הוא מכהן כראש התנועה וכמוציא דברו של הרב.

למרות שזה כבר היה לפני הרב זמן, נדמה לי שגם לדרעי, בשעתו, חילק המר"ן סטירה פה ושם, משל חיבב אותו חיבה גדולה, ולכן, מפליא הדבר שאחיו של ישי, שמן הסתם נשלח לדבר ברדיו על ידי שר הפנים היוצא בעצמו, חולק על אהבתו ואולי הערכתו של הרב יוסף לדרעי, מה שלא מתיישב עם משמעת הברזל שמנסים בש"ס להציג כלפי הציבור.

אין פוליטיקה אחרת בש"ס, יש בה פוליטיקה מהסוג הנחות המוכר. עד כמה שינסו להציג שם חזית מאוחדת מאחורי דבר התורה והרב, בכל פעם צצה שערורייה כזו או אחרת, שמציגה את המפלגה הזו באור בעייתי.

ברור היה שהמר"ן, שמבין דבר או שניים בפוליטיקה, רצה שדרעי יעמוד בראש הרשימה בבחירות הקרובות כדי להגדיל את הפוטנציאל האלקטוראלי של התנועה. לכאורה, על פי הקו שמציגים הח"כים של ש"ס וישי בעצמו, אם הרב רצה, הרב צריך היה לקבל.

בפועל, הוא קיבל מסכת לחצים מטורפת מביתו, יהודית, וחתנו, שהתחילו למשוך כל אחד לצד שלו, היא לטובת ישי, הוא לטובת דרעי, השר אריאל אטיאס בתווך, מהצד האחר דרעי וישי עשו לעצמם יח"צ אצל חברי מועצת גדולי התורה, והכל כדי לשכנע את הרב, שיודע בדיוק מה הרוצה, רק לא מסוגל, כנראה, לכפות את רצונו כיחיד, המוסמך, העליון, במפלגה שלכאורה מקדשת את מוצא פיו, בבחינת נעשה ונשמע.

אז גם לא פוליטיקה אחרת, גם לא נעשה ונשמע, אלא נשחק אותה כאילו יש לנו מנהיג אבסולוטי ולכן אנחנו טובים מכולם, אבל בפועל, נהיה מניפולטיביים, מתוחכמים אפילו יותר מלוכלכים. פעם חשבתי שועידת מרכז הליכוד היא מופע הדמוקרטיה המאוס ביותר שיש, עם רשימות החיסול, הקומבינות, האיומים וההסעות. כשאני רואה מה קורה בש"ס, אני מעדיפה את הפוליטיקה של הליכוד.