רביבו החמיץ 40 מ' ש': יקבל "רק" 22 מ' ש' על מניותיו במנופים

חיים רביבו מוכר 7.05% ממניות מנופים לאברהם נניקשווילי לפי 30 אגורות, ויקבל בסך הכל 22.4 מיליון שקל תוך שבוע

‎שנה לאחר שאיש העסקים האשדודי ג'קי בן זקן מכר את מניותיו בחברת מנופים פיננסיים לידי אברהם נניקשווילי ומרקוס וובר, עושה זאת גם מי שנחשב לידידו ושותפו הוותיק - כדורגלן העבר חיים רביבו. מנופים דיווחה היום כי רביבו ימכור את מלוא החזקותיו בחברה (7.05% מההון ) לידי נניקשווילי תמורת 22.4 מיליון שקל. התשלום מתחלק ל-11 מיליון שקל מזומן, ולמניות המהוות 2.5% מההון של חברת חיפושי הנפט שמן.

חרף הסכום הנאה, מדובר בהחמצה לא קטנה עבור רביבו (40). מחיר המניות בעסקה עם נניקשווילי עומד על 30 אגורות למניה - פרמיה של 38% על מחיר השוק בתחילת המסחר היום. עם זאת, מדובר בסכום הנמוך ב-63% מהמחיר ששולם לבן זקן. כלומר אם רביבו היה מצטרף למכירה של ידידו אשתקד, הרי שהתמורה שהיה מקבל הייתה מסתכמת ב-60 מיליון שקל.

את החזקותיו במנופים קיבל רביבו בעסקה משנת 2009, שבה יצקו הוא, בן זקן ונניקשווילי את חלקם במתחם המסחר "סטאר סנטר" שבאשדוד לחברה הציבורית. לאחר צאתו של בן זקן ממנופים, התעמת רביבו עם הנהלת החברה ואף שלח מכתב באמצעות עו"ד שחר בן-עמי שבו פירט את טענותיו, ודרש להתמנות לדירקטור ולקבל מידע כיצד התקבלו החלטות שונות.

הסכסוך גלש לפסים אישיים לאחר שאחותו של רביבו, אוולין אוחנה, פוטרה על ידי ההנהלה החדשה של מנופים "בצורה משפילה", לטענתו. אוחנה עבדה כמזכירה בחברה בעלות שכר חודשית של 10,600 שקל.

‎המניה צנחה ב-60% בשנה

‎לסכסוך לא נמצא פתרון והמומנטום השלילי בניירות הערך נמשך: מניית מנופים איבדה כ-60% בתוך שנה למחיר המשקף לה שווי של כרבע מיליארד שקל, והאג"ח נסחרות בתשואת זבל של עד 33%.‏ כעת החליט רביבו "להיפגש" עם כסף מזומן, בתוספת הזדמנות לאפסייד בהשקעה בשמן. גם הסחירות הנמוכה במניות מנופים היוותה שיקול במכירת המניות.

מבחינת נניקשוילי מדובר בהגדלת החזקה במנופים, שבה הוא מאמין, ל-31% מההון. לצידו, או שמא מולו, ניצב מרקוס וובר המחזיק ב-49% מהמניות. באחרונה חלה מתיחות ביחסי השניים, ככל הנראה בעקבות חשיפת "גלובס" בחודש יולי, לפיה בשנת 2007 רכש בן דוד של נניקשווילי קרקע בקזחסטן תמורת 2.6 מיליון דולר, ומכר אותה כעבור חודש למנופים תמורת 41 מיליון דולר.

מנופים עוסקת ביזמות ופיתוח נדל"ן בישראל, בנדל"ן מניב בישראל ובחו"ל, וכן מחזיקה ב-13% מחברת החיפושים שמן. למנופים כמה קרקעות בישראל שלחלקן פוטנציאל השבחה גבוה, וכן שני נכסים מניבים עיקריים: קניון "ארנה" במרינה בהרצליה ומתחם ה"סטאר סנטר" באשדוד. השקעות ענק בנדל"ן בארה"ב טלטלו את החברה, שצברה הפסד ענק של יותר מ-450 מיליון שקל מאז 2008.‏