מניית הערב: ישראלית שטסה 18% בעקבות אפשרות לרכישתה

חברת הביומד הדואלית הודיעה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט כי היא בוחנת את האפשרות לרכישתה או מיזוגה כדי "להציף ערך למשיקיעם"

חברת הביומד הדואלית גיוון אימג'נינג דיווחה אמש (ד') לאחר נעילת המסחר בוול סטריט כי היא בוחנת את האפשרות לרכישתה או למיזוגה עם חברה אחרת במטרה "להציף ערך עבור המשקיעים". בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה בכ-18% ובמחזורים ערים.

גיוון עוסקת בפיתוח,ייצור ושיווק מערכת הדמייה לאיבחון מחלות במערכת העיכול, הכוללת מצלמת וידאו זעירה בתוך גלולה. החברה, מוחזקת בחלקה ע"י אי.די.בי אחזקות של נוחי דנקנר, ולפי דיווחים שפורסמו באחרונה היא מחפשת "אסטרטגיות חלופיות" כדי להיטיב עם משקיעיה, זאת, בין היתר גם מאחר וקונצרן אי.די.בי נמצא בקשיים תזרימיים ומחפש מזומנים.

נזכיר, בתחילת החודש הודיעה החברה כי היא רכשה את הנכסים הקשורים למערכת ה- GI Monitoring של חברת SmartPill האמריקאית תמורת 6 מיליון דולר במזומן. חומי שמיר, נשיא ומנכ"ל החברה אמר אז : "גלולת ה-SmartPill מתאימה באופן יוצא דופן לטכנולוגיה היחודית של גיוון אימג'ינג ולסל מוצרי איבחון מערכת העיכול הנרחב שלה.

גיוון נסחרת בשווי שוק של כ-560 מיליון דולר ומחוזר המסחר הממוצע שלה ב-3 החודשים האחרונים עומד על כ-78 מיליון מניות. אולם, בעקבות הדיווחים על רכישתה מניית החברה מזנקת בכ-18% ומחזור המסחר זינק לכ-613 אלף מניות.