דוח חלש למיקרוסופט: המניה יורדת 1.5% במסחר המאוחר

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 53 סנט למניה, 4.47 מיליארד דולר, לעומת רווח של 68 סנט למניה, 5.74 מיליארד דולר, ברבעון המקביל אשתקד ■ אנליסטים ציפו ל-56 סנט למניה

מיקרוסופט דיווחה לאחר סיום המסחר בוול סטריט (ה') על תוצאותיה ברבעון האחרון (הפיסקלי הראשון שלה). ענקית התוכנה רשמה הכנסות של כ-16 מיליארד דולר ברבעון לעומת 17.37 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 53 סנט למניה, 4.47 מיליארד דולר, לעומת רווח של 68 סנט למניה, 5.74 מיליארד דולר, ברבעון המקביל אשתקד.

אנליסטים ציפו שענקית התוכנה תציג הכנסות של כ-16.4 מיליארד דולר ורווח של 56 סנט למניה ברבעון האחרון. ברבעון הבא (רבעון חגי סוף השנה בארה"ב ובעולם במהלכו בדרך כלל מזנקות ההכנסות של חברות רבות) צפויות הכנסותיה של מיקרוסופט לזנק לכ-23 מיליארד דולר והרווח למניה לכ-87 סנט.

בעקבות התוצאות רושמת מניית מיקרוסופט ירידה של כ-1.5% במסחר המאוחר.

בארה"ב ובעולם כולו ממתינים בדריכות לקראת השקת מערכת ההפעלה "חלונות 8" והטאבלטים החדשים של מיקרוסופט בשבוע הבא.

שלשום (ג') הודיעה מיקרוסופט על המחירים של סדרת הטאבלטים החדשה שלה - Surface. מדובר בטאבלטים שימכרו כרגע רק בארה"ב ויפעלו על-גבי מערכת ההפעלה - חלונות 8. הדגם הבסיסי בגרסת RT, מציע רק את גרסת המטרו של החברה ולא את הממשק הקלאסי. הוא יעלה 500 דולר עם 32 ג'יגה, בעוד שדגם זהה מבחינת נפח האחסון שלו, המגיע עם כיסוי Touch Cover המשמש גם כמקלדת יעלה עוד 100 דולר.

למיקרוסופט אין מאגר גדול של אפליקציות לטאבלטים שלהם והיא תצטרך לעבוד קשה, בשביל להוות אלטרנטיבה בתחום הזה.