אהוד ברק: שטייניץ אינו בשל רגשית; למזלנו יש את פישר

בראיון לתוכנית "לילה כלכלי", שר הביטחון החליט "לירות לכל הכיוונים" ■ על מגוריו באקירוב: "זה במסגרת ממגדל למגדל כוחנו יגדל" ■ מלשכת שר האוצר נמסר: "מי שצריך להגיב לדברי אהוד ברק הוא פסיכולוג ולא פילוסוף"

במהלך ראיון שנערך עימו בערוץ 10 בתוכנית "לילה כלכלי", שר הביטחון אהוד ברק התייחס בצורה מפורטת למגוריו במגדלי היוקרה, כאשר על הדרך הוא מצא לנכון ל"שחרר את הניצרה" ולתקוף את שר האוצר יובל שטייניץ, תוך שהוא טוען כי שטייניץ "אינו בשל מבחינה נפשית" וכי עדיף שמשה כחלון היה שר האוצר במקומו.

בתחילת הראיון ברק נשאל האם מבחינתו העובדה שיאיר לפיד ושלי יחימוביץ' יסיתו את הדיון בבחירות הקרובות לנושא הכלכלי ברק השיב: "מה שטוב למדינה טוב גם לי, אני לא מסתכל על זה כדבר אישי".

לאחר מכן המנחה, שרון גל, שאל את ברק מדוע קולו לא נשמע במהלך המחאה החברתית. בתגובה טען ברק כי הוא היה בין הראשונים שחזו את המחאה החברתית וכי כדאי לו (לגל) לבדוק בארכיונים. "אמרתי זה קול אותנטי של עמוד השדרה של החברה הישראלית של השליש המפורסם הזה שקצת סיפרו עליו של אלה שמשלמים מיסים וגם קמים בבוקר לעבודה, גם הולכים למילואים וזה אותו השליש", דברי ברק.

לאחר מכן ברק נשאל לגבי אורח חייו הראוותני ועל מגוריו במגדלי אקירוב ועל כך שזה לא ממש מתיישב עם קולות המחאה. ברק השיב: "נכון, זה באמת קשה. זה לא טבעי לאנשים שהם רגילים לחשוב בסמלים ובסטריאוטיפים וכשאתה גר במגדל כזה אז אנשים אומרים רגע, מה הבנאדם הזה? איך יכול להיות? אני מוביל מפלגה שעסקה באופן דרמטי בנושא הכלכלי חברתי, מעינת וילף, שהייתה אחת הלוחמות הכי עקביות נגד הריכוזיות במשק.."

לאחר מכן ברק אמר בחצי הלצה לגבי מגוריו באקירוב: "אני רוצה להגיד שאני כבר במגדל ג'י. זה במסגרת ממגדל למגדל כוחנו יגדל. כבר עברתי..". שרון לא נשאר אדיש להתבטאות זו ואמר: "אתה מבין שזה משפט רע למי שרוצה את קולות הצעירים".

ברק: "אני לא יודע, זה משפט רע לקולות של אנשים שלא מחזיקים מצפן פנימי אלא שבשבת. אני לא יודע אם זה משפט טוב או רע. כל דבר שהוא אמיתי הוא לא רע לאנשים אוטונומיים שמבינים שבחירתם היא הכרעה שלהם ושיש להם זכות, הם לא צריכים.."

לאחר מכן ברק טען כי הוא לא מתבייש באורח חייו ולא מתנצל על שום דבר. "אני בסך הכל אומר שמי שממשיך להסתכל עניינית יראה את אותו בן אדם שאכפת לו מהמדינה ושהוא מוכן לשרת, לא בכל מחיר, מוכן לתרום ומבין את המקרו כלכלה".

לאחר מכן שר הביטחון נשאל מדוע שטייניץ אמר עליו שאם הוא היה שר האוצר היינו היום במצבה הכלכלי של יוון או ספרד, עניין שגרם לו "לשחרר את הניצרה" ולירות לכל הכיוונים. "תראה, אני לא רוצה לחלק ציונים לבשלותו הרגשית של שטייניץ. תשאיר את זה לאזרחים, הולכים לבחירות..יבחרו", אמר ברק.

ברק הוסיף ואמר: "בתור שר אוצר הייתי אומר שהוא שר אוצר ענק בעיני עצמו ומזלנו שיש לנו את סטנלי פישר ואת ההבנה גם של נתניהו. נתניהו היה שר אוצר לא רע והוא מבין את הדברים. הוא מבין מקרו כלכלה".

שרון: "היית יכול לראות את עצמך בתרחיש כלשהו שר האוצר בממשלה הבאה?"

ברק: "הייתי מת להיות שר אוצר, הרבה פעמים הצעתי. אני הצעתי דבר משולש. אמרתי קודם כל קחו את שטייניץ לרווחה ושימו מישהו פה, אני מוכן. לחלופין, כשראיתי שזה לא ממש מעשי אמרתי תראו אתם כל כך אוהבים את כחלון, תציאו לו הצרחה. תעבירו את שטייניץ לרווחה או לתקשורת ותעבירו.."

מלשכת שר האוצר נמסר ששר האוצר אכן ד"ר אבל לא ד"ר לפסיכולוגיה ולכן מי שצריך להגיב לדברי אהוד ברק הוא פסיכולוג ולא פילוסוף.