מזרחי טפחות טרפד ההסדר ביפנאוטו; האג"ח צונחות 8%

יפנאוטו מפגרת בתשלומי קרן וריבית של כ-20 מיליון שקל החל מפברואר האחרון - חמישית מחוב האג"ח של החברה, הנאמד בכ-100 מיליון שקל

בנק מזרחי טפחות טרפד את הסדר החוב ביפנאוטו , מה שהצית נפילה באגרות החוב של החברה היום (ב') בבורסה.

עוד בחודש שעבר הוערך כי לאחר גיבוש המתווה להסדר חוב ביפנאוטו, יבואנית סובארו של גד זאבי, התברר כי בנק מזרחי טפחות עשוי לטרפד את המהלך. הבנק הוא הנושה המרכזי של החברה הבת יפנאוטו רכב, שבאמצעותה מתבצע יבוא כלי הרכב.

יפנאוטו עדכנה ב-9 בספטמבר כי מתווה ההסדר "כפוף לכך שתתקבל הסכמת בנק מזרחי טפחות להעלאת הכספים מהחברה הבת יפנאוטו רכב", וכן "לשחרור המשכנתאות הרשומות לטובתו על הנכס בלוד המבטיחות את התחייבות החברה הבת". עוד ציינה החברה, כי אם לא תתקבל הסכמת הבנק עד סוף החודש, מתווה ההסדר יבוטל.

היום עדכנה החברה כי הבנק לא נתן את הסכמתו למתווה ההסדר.

על רקע ההרעה במצבה הפיננסי, הצמידו רואי החשבון של יפנאוטו הערת "עסק חי" לדוחותיה הכספיים לרבעון השני, וציינו כי יפנאוטו רכב אינה עומדת באמות המידה הפיננסיות הנדרשות מול הבנקים.

יפנאוטו החזקות הגיעה לסיכום מול מחזיקי האג"ח על דחיית תשלומי קרן האג"ח בשנתיים, ועל פירעונן בין השנים 2014-2019 בתשלומים חצי-שנתיים. יפנאוטו מפגרת בתשלומי קרן וריבית של כ-20 מיליון שקל החל מפברואר האחרון - חמישית מחוב האג"ח של החברה, הנאמד בכ-100 מיליון שקל.

בתמורה היו אמורים מחזיקי האג"ח לקבל מספר הטבות: שיעבוד ראשון על קרקע החברה בלוד; פיצוי ריבית (8% במקום 6.3% היום); כרית ביטחון לתשלומי הריבית; מנגנון אפסייד במקרה שהחברה תעמוד ביעדי רווחיות גולמית מצטברת דו-שנתית; ועילות חדשות להעמדת החוב לפירעון מיידי.