קוקה-קולה: תקציב ספרייט עובר לבאומן ותקציב פאנטה לגליקמן

משרד הפרסום פובליסיס ישראל (גלר-נסיס), שטיפל במותגי המשקאות ספרייט ופאנטה עד כה, ימשיך לטפל בפעילות הדיגיטל של רוב מותגי החברה

נמשכים השינויים במערך הפרסום של החברה המרכזית למשקאות: ל"גלובס" נודע כי החברה נפרדת רשמית ממשרד הפרסום פובליסיס ישראל (גלר-נסיס) ומחלקת את המותגים שנותרו עד עתה במשרד - ספרייט ופאנטה - בין משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי וגליקמן-נטלר-סמסונוב.

באומן צפוי לקבל לידיו את המותג ספרייט, וגליקמן יטפל במותג פאנטה. עם זאת, קבוצת פובליסיס תמשיך לטפל ברוב מותגי החברה בתחום הדיגיטל.

הפרידה מפובליסיס ישראל אינה מפתיעה: מדובר בהחלטה שהתקבלה לפני מספר חודשים, כשבקבוצה החלו לצרף למערך הפרסום הקיים את משרדי הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב ובאומן-בר-ריבנאי. למרות שבשלבים הראשונים קיבל כל אחד מהמשרדים מספר מצומצם של מותגים (גליקמן למשל קיבלו רק את פיוז), ברור היה כי מדובר במהלך לטווח ארוך שבסופו יתחלקו כל מותגי החברה בין יהושע TBWA, באומן וגליקמן.

כבר אז היה ברור כי שני המשרדים האחרים במערך הפרסום של החברה - שלמור-אבנון-עמיחי (היום y&r ישראל) וגלר-נסיס (היום פובליסיס ישראל) - צפויים להגיע לסוף דרכם בטיפול בתקציב. מאז אמנם נעשו מספר שינויים בגלר-נסיס, שבמסגרתם הובא מנכ"ל חדש לחברה, וגויסו טאלנטים שאמורים לסייע בשיקום המשרד, אך ההחלטה של החברה המרכזית כבר גובשה.

מהמפרסמים הגדולים בישראל

החברה המרכזית למשקאות ממוקמת באופן קבוע בדירוג 10 המפרסמים הגדולים בישראל. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ב-2010 עמד היקף הפרסום של החברה על 75.3 מיליון שקל (מחיר ריאלי), שדירגו אותה במקום השישי בדירוג המפרסמים. את 2011 היא סיימה במקום השמיני בדירוג עם היקף פרסום של 75.3 מיליון שקל (ריאלי). מתחילת השנה עמד היקף הפרסום על כ-64.5 מיליון דולר במחירי מחירון (כ-19 מיליון דולר במחירים ריאליים).

מערך הפרסום של החברה מורכב בשלב זה ממספר גדול יחסית של משרדים: משרד הפרסום דחף, המטפל במותגים קוקה-קולה, דיאט קוקה-קולה וקוקה-קולה זירו; יהושע TBWA, המטפל בכל המותגים של טרה - לרבות במותג מולר, וקיבל בסבב האחרון גם את המותג נביעות; גלר-נסיס, שטיפל עד כה במותגים פאנטה וספרייט (זאת לאחר שאיבד בסבב ההחלפות האחרון את קרלסברג); שלמור-אבנון-עמיחי, שמטפל בקינלי ובסודה; ובאומן-בר-ריבנאי - המצטרף החדש יחסית למערך, שמטפל בפריגת ובקרלסברג.

ספרייט
 ספרייט