ערוץ 4 הבריטי רכש שעשועון ישראלי חדש

ערוץ 4 הבריטי (צ'אנל 4) ישדר שעשועון חדש שהוא פרי פיתוח של פורמט ישראלי. התחנה הבריטית היוקרתית רכשה מחברת ארמוזה פורמטס של אבי ארמוזה את "המכנה המשותף", שפותח על-ידי האחים רועי ועמרי אבן טוב. על-פי הערכות, היקף העסקה עומד על 100 אלף ליש"ט.

את הגרסה הבריטית תפיק "אנדמול בריטניה" ויוביל אותה דיוויד פלין, מבכירי המפיקים הבריטיים.

40 פרקי הסדרה יצולמו כבר בחודש נובמבר הקרוב, ומיועדים לשידור ברצועה יומית בתחילת 2013.

"המכנה המשותף" ("The Common Denominator") בוחן את חשיבתם היצירתית של המתמודדים בו, ולאו דווקא את הידע הכללי שלהם. במהלך התוכנית, שלושה מתמודדים מתבקשים באמצעות חשיבה אסוציאטיבית למצוא את המשותף בין שני מושגים ומונחים בתרבות הכללית. בתוכנית שלושה סבבים, כשהמתמודד האחרון שנשאר יכול לזכות בפרס על סך 25 אלף ליש"ט.

ל"ארמוזה פורמטס" חלק חשוב במרכזיותה של ישראל בתעשיית הטלוויזיה העולמית. בין המכירות הבולטות היו גם "לעוף על המיליון" שנמכרה לרשת NBC האמריקנית, "הבועה" שנמכרה לעשרות מדינות בעולם ובהן ל-BBC הבריטית, ו"צחוק מעבודה" שנמכרה ל-RTL. פורמטים בולטים אחרים שמשודרים בעולם לאחר שהופצו על-ידי ארמוזה הם "החבילה", "מחוברים" ו"משפחה חורגת".

בתוך כך, עוד בתחום ייצוא הפורמטים, זכויות ההפקה של הפורמט "בית ספר למוזיקה" של קשת וטדי הפקות נמכר לחברות הפקה בשבדיה, בנורבגיה ובהונגריה.