משרד האוצר לא רוצה את מיכאל רצון כיו"ר נת"ע

העילה - תלונות לאי-סדרים בחברה ■ עקב הבחירות לא ימונה יו"ר קבוע עד לאחר שתוקם ממשלה חדשה וימונה שר תחבורה

גורמים באוצר פועלים לסיכול מינויו של מיכאל רצון לשלוש שנים נוספות בראשות דירקטוריון נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), החברה הממשלתית האחראית על הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב.

הקדנציה של רצון מסתיימת בסוף השבוע ויש צורך באישור ועדת ברנר כדי להאריך אותה בקדנציה נוספת. רצון הגיש את הבקשה להארכת כהונתו במאי, אך ועדת ברנר לא התכנסה עד היום כדי לדון בבקשה.

השופט ברנר עצמו שוהה בימים האחרונים בחו"ל. עקב הבחירות לא נראה כי ימונה לחברה יו"ר חדש במקומו של רצון - לפחות עד לאחר הבחירות. היעדר יו"ר לנת"ע לתקופה ארוכה עשויה להעיב על המשך התנהלות הפרויקט במתכונתו הנוכחית. המדינה החליטה להלאים את הפרויקט ב-2010, ארבע שנים לאחר שהעניקה לזכיין הפרטי MTS את הזיכיון לבצע אותו.

הוועדה הייתה אמורה לדון בהארכת כהונתו של רצון ב-11 בספטמבר. ערב הישיבה הוחלט לדחות אותה ל-6 בנובמבר, כלומר לאחר שתסתיים כהונתו של רצון. ההחלטה על דחיית ישיבת הוועדה התקבלה על רקע בדיקה פנימית, שהחלה כמה ימים קודם לכן בהוראת רשות החברות הממשלתיות באוצר.

רצון, שנכנס לתפקיד ב-2009, נחשב מקורב לשר התחבורה, ישראל כץ. זמן קצר לאחר כניסתו התעמת רצון עם גורמים בחשב הכללי באוצר בגלל החלטתו להפסיק את ההתקשרות עם חברת הייעוץ מסילות, שגבתה מהמדינה במהלך השנים 300 מיליון שקל עבור עבודתה. העבודה שביצעה מסילות ירדה ברובה לטימיון לאחר ביטול הזיכיון של MTS, אך מאז שררו יחסים מתוחים בין רצון לחשב הכללי באוצר.

ל"גלובס" נודע כי לפני כחודשיים הורתה רשות החברות הממשלתיות באוצר לרואה החשבון המבקר של נת"ע לבדוק טענות בנוגע להתנהלותו הכספית של רצון. התלונות הועלו במכתב תלונה אנונימי. ככל הידוע הבדיקה ממשיכה להתנהל גם היום ועד כה לא העלתה ממצאים ומסקנות כלשהן.

תגובת משרד האוצר: רשות החברות הממשלתיות מינתה לפני מספר חודשים את משרד רו"ח המבקר את החברה, כבודק מטעמה בשורה של נושאים הקשורים בפעילות נת"ע. בנוסף, הגורמים ברשות ובוועדה לבדיקת מינויים פועלים להשלמת הטיפול במועמדותו של מר רצון בהקדם האפשרי.