אונבו דואגת שלא תגלשו

החברה שמאפשרת לצמצם את התשלום עבור גלישה בסלולר מקימה סניף בארה"ב ומנסה להתרחב באסיה בעזרת המשקיע לי קה שינג

השימוש ההולך וגובר בסמארטפונים גורם לזינוק בנפח השימוש באינטרנט סלולרי. הסטארט-אפ הישראלי Onavo, פיתח אפליקציה שמאפשרת למשתמשים לחסוך בעלויות תעבורת הנתונים (דאטה) בסמארטפונים ולצמצם את התשלום עבור הגלישה עד 80%.

החברה מספקת למשתמשים פרטים על צריכת תעבורת הנתונים של האפליקציות השונות שמותקנות במכשיר, כך שניתן לגלות האם יש אפליקציה ש"זוללת" דאטה ולהיות עם יד על הדופק ביחס לעלות הגלישה.

"מבחינה היסטורית", אומר גיא רוזן, מנכ"ל ומייסד Onavo, "ב-2010 ראינו מהלכים מאוד גדולים של ביטול חבילות הגלישה ללא הגבלה. ישראל היא יוצאת דופן בהקשר הזה, בגלל התחרות שיש כאן, שלדעתי היא זמנית. במדינות אחרות, המצב שונה והיה לנו צורך לעזור לאנשים להבין מה קורה עם חבילת הגלישה שלהם".

השימוש באפליקציה פחות רלוונטי, כאמור, למשתמשים ישראלים שמשלמים עבור חבילה בלתי מוגבלת, אולם כאשר טסים עם הסמארטפון לחו"ל, שם המחירים מזנקים, מדובר בפתרון יעיל מאוד.

Onavo מעסיקה 25 עובדים במשרדיה בישראל ובאחרונה היא פתחה סניף בפאלו אלטו שבארה"ב. החברה צפויה להעסיק צוות של 15 עובדים בסניף החדש ורוזן עצמו ביצע רילוקשיין לארה"ב כדי לפקח מקרוב על הפעילות. "עברתי כדי שתהיה לנו נוכחות קבועה בארה"ב וגם בשביל לקחת את החברה עוד יותר למעלה", הוא אומר.

ב-Onavo הושקעו 13 מיליון דולר, כאשר אחת המשקיעות בה היא Horizons Ventures, זרוע ההשקעות הפרטית של המיליארדר לי קה שינג.

רשימת המשקיעים בחברה כוללת גם את Motorola Mobility Ventures, זרוע ההשקעות האסטרטגית של מוטורולה מוביליטי, שנרכשה על-ידי גוגל לפני כשנה. בחברה השקיעו גם קרנות ההון סיכון סקויה ומגמה.

במקביל לפעילות בשוק האמריקני, רוזן לוטש עיניים גם לעבר המזרח הרחוק, שם הקשרים של קה שינג ואנשיו יוכלו לתרום לחברה. "זה שוק ענק", אומר רוזן, "ויש לנו שותף שיעזור לנו להביא אותנו לשם".

"כמה שיותר אנשים"

Onavo מציעה את האפליקציה למכשירי אייפון של אפל ואנדרואיד של גוגל ובוחנת כניסה לסמארטפונים שפועלים על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, ווינדוס פון. כרגע האפליקציה מוצעת בחינם, אבל המצב עשוי להשתנות.

"הכוונה היא לעבוד על מודל פרימיום (freemium - מודל שבו המוצר הבסיסי מוצע בחינם ושירותים משופרים עולים כסף - צ.ה)", אומר רוזן. "אנחנו עדיין לא משיקים את שירותי הפרימיום, כי כרגע אנחנו רוצים לקדם את האפליקציה, לכמה שיותר אנשים".

כיוון אחר ש-Onavo תוכל להרוויח ממנו כסף הוא שיתוף פעולה עם מפעילות סלולריות, שיוכלו להתקין את האפליקציה על טלפונים שהן מוכרות, על מנת לצמצמם את העומס ברשתות. "יש דברים שמתבשלים בנושא של שיתוף פעולה עם מפעילות סלולריות ויצרניות טלפונים", אומר רוזן.