כ-1,000 רפתנים ישתתפו בהפגנה מול משרדי הממשלה

ההפגנה, שתיערך בירושלים בזמן ישיבת הממשלה, היא נגד הסכם לוקר ■ הרפתנים גם מאיימים לשבש את התנועה במספר צירים מרכזיים ברחבי הארץ

כ-1,000 רפתנים צפויים להשתתף מחר (א') בבוקר בהפגנה מול משרדי הממשלה בירושלים במהלך ישיבת הממשלה השבועית. הרפתנים, יחד עם אנשי תנועת המושבים, מוחים על הסכם לוקר, שלטענתם "מחסל את המשק והמשפחתי" וגורם לפגיעה לא חוקית במחיר המטרה של החלב הגולמי.

בנוסף על כך מאיימים הרפתנים לשבש את התנועה במספר צירים מרכזיים, שכוללים בין היתר כבישים בכביש הערבה, אזור עמק חפר, עמק יזרעאל בגליל ובנגב.

"השמדת המשק המשפחתי הזו היא לא כלכלית, לא ציונית, לא חלק מהערכים עליהן הוקמה מדינת ישראל, ולא לשם כך חזר העם היהודי לארצו. לכן הרפתנים יוצאים החוצה להביע מחאתם", נכתב בהודעה שפרסמו הרפתנים.

"המושבנקים והרפתנים מרגישים שהם יוצאים לקרב חייהם, יש חשש לאובדן שליטה של האנשים שפרץ הרגשות לא יגרור אותנו למקומות אפלים. הפעם המושבניקים ילחמו עד הסוף נגד מי שינסה לפגוע בהם בפרנסה, בבית שלהם, בציונות, בהתיישבות ובערכים - הכול בשביל הון פוליטי זול. חודשיים לפני הבחירות ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה להראות הישג שהפעם לא ניתן לו!", אומר מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים.

לדבריו, "ההורדה היא לא בכדי להוריד את המחיר של מוצרי החלב במדף, אלא כדאי לתת לבעלי ההון להרוויח עוד כסף, והפעם לא נשתוק לכך! במקום לטפל ברשתות ובטייקונים, גוזלים את כבשת הרש של מושבי הפריפריה. בהסכם שיכלול גם את המחלבות, הרשתות ואותנו נהיה מוכנים לוותר, ולו רק שלעם ישראל יהיו מוצרים זולים יותר. אם זה לא מגיע לאזרחים בהורדת המחיר, אנחנו מתנגדים בתוקף!".