פריסקייל מפטרת 100-200 עובדים בישראל

‎החברה הודיעה היום על תוכנית רה-ארגון שמטרתה לצמצם עלויות ■‎‏ שתי המחלקות העיקריות שייפגעו הן בתחומי עיבוד האותות הדיגיטליים ושבבי המולטימדיה

‎אחרי שנים של הפסדים אינסופיים, חברת פריסקייל מנסה לשנות כיוון. במסגרת הדיווח על הדוחות הרבעוניים שלה בסוף השבוע, הודיעה על תוכנית רה-ארגון, שבה עתידה החברה לצמצם עלויות באופן משמעותי - מה שכמובן יבוא לידי ביטוי בכוח אדם. בישראל, שבה מחזיקה החברה מרכז פיתוח ותיק, עתידה החברה לפטר 100-200 עובדים - רובם משתי מחלקות. העובדים התבשרו היום (א') על המהלך.

פריסקייל, שהייתה בעבר מוטורולה סמיקונדקטורס, נרכשה ב-2006 במסגרת עסקת הטכנולוגיה הגדולה מעולם בהיקף 17.6 מיליארד דולר ונמכרה לקרנות בלקסטון, קרלייל, ‏Permira‏ ו-‏TPG‏. ב-2011 הונפקה מחדש, אך לא הצליחה להתרומם מאז ושוויה היום הוא 2.3 מיליארד דולר - 50% פחות משוויה בהנפקה. את הרבעון הנוכחי סיימה פריסקייל עם מכירות של 1.01 מיליארד דולר, ירידה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. על החברה רובץ חוב של 6.5 מיליארד דולר, עם יתרות מזומן של פחות מ-800 מיליון דולר.

הנוכחות הישראלית של פריסקייל היא תנודתית מאוד. לצד דרישות תכופות לגיוסי כוח אדם, החברה ביצעה סבב פיטורים משמעותי בשנים האחרונות. ב-2009 פיטרה החברה כחלק מהמשבר הפיננסי, 120 עובדים במרכזי הפיתוח בהרצליה ובעומר, ונשארה עם 500 עובדים. הפעילות בישראל התרכזה מאז בתחומי התקשורת והרכב, מעבדי אותות דיגיטליים (‏DSP‏) ומעבדים ליישומי מולטימדיה שפונים גם לשוק התקני המחשוב הניידים.

הפיטורים אז היו חלק מהחלטת החברה לצמצם את פעילות הסלולר שלה, שנפגעה בעקבות הירידה המשמעותית במיקומה של מוטורולה במפת האינטרסים של שחקניות הטלפונים הסלולריים. החלטת החברה כעת, שעליה דווח בסוף השבוע, מגיעה על רקע החלטת המנכ"ל החדש, ‏Gregg Lowe‏, להפחית באופן דרסטי את ההוצאות כך שפעילות החברה בתחום הפיתוח תתמקד במה שיניע את המכירות של החברה בשנים הקרובות.

‎‎הפיטורים הנוכחיים - רק ההתחלה

בישראל מנוהלת פריסקייל באמצעות מודל דו ראשי, שלפיו הניהול משותף בין דודי גלנטי, נשיא ומנכ"ל משותף, ושמואל ברקן, שמכהן כמנכ"ל משותף ומנהל שיווק ומכירות במזה"ת ואפריקה. על פי שיחת הוועידה של החברה עם האנליסטים לאחר הדיווח על הביצועים ברבעון השלישי, ציינו אנשי החברה כי תהליך ההתייעלות מתחיל אך יימשך בשנה הקרובה, כך שייתכן שסבב הפיטורים הנוכחי הוא רק ההתחלה. החברה סיימה את הרבעון עם רווחיות גולמית של 42% מתוך המכירות וכוונתה להגיע בטווח הארוך לרווחיות של 53%-55% מתוכן.

שתי המחלקות העיקריות שייפגעו הן בתחומי עיבוד האותות הדיגיטליים (‏DSP‏) ושבבי המולטימדיה, שתיהן מחלקות שתפסו מקום מרכזי בפעילות הישראלית. בניגוד לענקיות שבבים אחרות שפועלות בישראל - אינטל, ‏TI‏, מארוול, קוואלקום או ברודקום - בפריסקייל מעולם לא ביצעו רכישה מקומית, כך שקפיצה משמעותית בכוח האדם המקומי לא התבצעה כאן בשנים האחרונות.