עמותת הגורם האנושי למנכ"ל טרה: אל תעלה מחירים

לאחר ששטראוס ותנובה הכריזו על העלאת מחירים, העמותה דורשת מטרה להימנע ממהלך דומה: "חברה שתימנע מעליית מחירים תהנה מהגירת לקוחות"

הודעות היצרניות הגדולות, בזו אחר זו, על העלאת מחירים של שורת מוצרים גררו תגובות נזעמות מצד ארגונים צרכניים, לצד קריאות לחרם על מוצרים בולטים בקטגוריות שונות של היצרניות תנובה, שטראוס ויוניליוור.

מי שטרם הכריזה על השינוי בתעריפי מחיריה היא חברת טרה, ולכן על שולחן המנכ"ל, ארן אלסנר, נחת היום (א') מכתב מטעם עמותת הגורם האנושי, ובו קריאה להימנע מעליית מחירים במוצרי טרה.

"בימים האחרונים הודיעו שתי יצרניות החלב ומוצריו הגדולות בארץ - שטראוס ותנובה - על עליות מחירי מוצריהן. כעת טרה, היצרנית השלישית, צריכה להגיע להחלטה: האם להעלות את מחירי מוצריה כמו מתחרותיה - או להראות לנו הצרכנים שלחברת טרה יש גם 'גורם אנושי', להתחשב בלקוחותיה הרבים ולהימנע מהעלאות המחירים".

לאי-העלאת מחירי טרה, כפי שמייחלת העמותה, יהיו השלכות אנושיות, ובעיקר כלכליות, כך אומר אסף קוזובסקי, ממובילי העמותה.

לדבריו, "כוחו של הצרכן נמצא בכיסו, והצרכנים כיום הינם צרכנים חכמים ומודעים שמשווים מחירים. חברה שתימנע מעליית מחירים ותהפוך בפועל לזולה יותר תוכל ליהנות מ'הגירה' של לקוחות רבים שיתחילו להתנסות במוצריה".

ההתבטאויות של התנועה אינן פוסחות על הצהרות היצרניות המביעות ההזדהות עם תחושות התסכול של הצרכנים. איריס קרן לוי, מראשי התנועה אומרת כי "החברות הגדולות אמנם טענו כי הן 'מבינות לליבו של הצרכן', אך בפועל נראה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד, ובהזדמנות הראשונה שנקרתה בפניהן הן החליטו לפעול לרעת הצרכן ולהעלות מחירים".

עוד צוין במכתב: "אין זה סוד שבשנה וחצי האחרונות גדל מחזור המכירות של חברת טרה, והרבה בזכות שינוי בהרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי, שנמנע מלקנות את תוצרתן של שתי המחלבות הגדולות. אנו מקווים שחברת טרה תשכיל ותגלה רגישות חברתית, תבחר את האופציה הנבונה יותר ותשמור על רמת מחיריה היום".

"כעת הכדור בידיים של טרה" מוסרים חברי עמותת הגורם האנושי. "אנו מקווים שמחלבות טרה יוכיחו את הטענה כי 'אין תיאום מחירים בשוק החלב', ובניגוד לשאר תאגידי המזון יימנעו מהעלאת המחירים, שהיו בכל מקרה גבוהים מלכתחילה".

מטרה לא נמסרה תגובה.