כלל ביטוח מבהירה: נזרים לכלל פיננסים 50 מיליון שקל

החברה האם פרסמה הודעה לבורסה לפיה אין בכוונתה למכור את כלל פיננסים ולמעשה תזרים לה כבר במהלך 2013 סיוע נרחב כדי להתמודד עם חובותיה

חברת כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי , בשליטתו של איש העסקים נוחי דנקנר, הבהירה היום (ב') בהודעה שפרסמה לבורסה, כי אין בכוונתה למכור את החברה בת כלל פיננסים ולמעשה בכוונתה להזרים לה כספים בהיקף של 50 מיליון שקל בשנה הבאה כדי לסייע להתמודד עם חובותיה.

הודעת החברה הגיעה לאחר שאמש הודיעה חברת דירוג האשראי מידרוג כי היא מותירה את דירוג האשראי של כלל ביטוח בדירוג Aa1 ואת דירוג Aa2 לכתבי התחייבות נדחים, על כנו ומשנה את אופק הדירוג לשלילי. בחברה מציינים כי האופק השלילי הוצב על רקע עלייה בסיכון האשראי של בעלי השליטה בחברה, לצד גידול בצורך לדיבידנדים מהחברה, והחלשות יכולת בעלי השליטה להזרים הון, במקרה הצורך.

מוקדם יותר החודש, גם סוכנות הדירוג S&P מעלות הורידה את דירוג האשראי של כלל ביטוח מ-"+AA" ל-"AA". בחברת הדירוג ציינו שלהשלמת מכירת חברת גארד האמריקנית על ידי כלל, והאופן בו תשמש התמורה בגינה, משמעות רבה לגבי יכולת כלל החזקות עסקי ביטוח לעמוד בהתחייבויותיה ב-2013.

מעבר לכך, ב-S&P מעלות טענו שייתכן וחשיפת כלל ביטוח להתארכות תוחלת החיים, כמו גם יתר חברות הביטוח הגדולות במשק, עלולה להוביל להורדת דירוג נוספת לחברה. מכאן שאפשר שאפשר ויהיה שינוי לרעה בדירוג החוב של חברות הביטוח הגדולות האחרות - להן חשיפה גדולה לתחום ביטוחי החיים.

בד בבד, חברת הדירוג אישררה במקביל את דירוג כלל פיננסים, ברמה של "+BBB", תוך שדירוגי שלוש החברות בקבוצה נותרו ברשימת המעקב עם השלכות שליליות.