דב גילהר וצופית גרנט זכו בפרס פרימור על תחקיר חברתי

הפרס מוענק ע"י הרשות השנייה וקרוי על שם חברת המועצה רחל פרימור ז"ל

דב גילהר מחדשות 10 וצופית גרנט מזכיינית ערוץ 2 רשת זכו בפרס פרימור על תחקיר או כתבה בנושאים חברתיים בטלוויזיה. הפרס מוענק על-ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו זו השנה הרביעית וקרוי על שמה של חברת המועצה רחל פרימור ז"ל.

גילהר מקבל את הפרס עבור פינת הביורוקרטיה השבועית שהוא מגיש במגזין חדשות 10 במוצאי שבת בערוץ 10.

ועדת הפרס, בראשותו של השופט גבריאל שטרסמן, בחרה בגילהר כיוון שהפינה בהגשתו "מהווה פרויקט מתמשך ורציף מזה למעלה משנה, מבוססת על עבודת מערכת ייעודית ומגשימה הלכה למעשה את תפקידה של התקשורת כלוחמת נגד עוולות ממסדיות".

בוועדה נימקו כי "הפינה נותנת במה לכל אזרח באשר הוא, בתלונה על אי צדק מצד מוסדות שלטוניים החזקים ממנו, ומסייעת לו בפתרון הבעיה. הפינה מאלצת את המוסדות והרשויות לתת מענה, נוכח חשיפת העניין מול עדשת המצלמה. הוועדה ציינה לשבח את הפניית הזרקור אל שולי החברה בלב הפריים טיים הטלוויזיוני".

את המקום השני בקטגוריית הטלוויזיה קטפה צופית גרנט עבור סרטה "מה כואב לילד שלכם?" שהכינה לזכיינית ערוץ 2 רשת. בוועדה הסבירו כי "הסרט העלה לסדר היום נושא כאוב ושכיח בחברה הישראלית - אלימות נגד ילדים ובני נוער. בסרטה הפגינה צופית גרנט רגישות רבה ואמפתיה כלפי הנפגעים הקטינים הנושאים את צלקת הפגיעה שנים רבות לאחר מכן". עוד הוסיפו כי "בסרטה מצליחה גרנט לטלטל את הצופה, באופן המעודד מעורבות ועירנות הורית, כמו גם מעורבות גורמי מערכת החינוך וכלל הסביבה. הוועדה ציינה את סגנונה האישי הייחודי של היוצרת, שעירב חשיפה אישית אמיצת לב".

בנוסף, עומרי אסנהיים מהתוכנית "עובדה" של זכיינית ערוץ 2 קשת קיבל תעודת הוקרה מיוחדת על כתבה שהכין לתוכנית על תופעת הלוביסטים במשכן הכנסת.

בקטגוריית הרדיו בחרה ועדת הפרס לחלק את הפרס לשניים: בועז אורגד על כתבת תחקיר ברדיו 90 אודות הפרדת ילדים אתיופים בנתניה ("התחקיר עוסק בעניין מקומי ומהווה סימפטום של בעיה לאומית כאובה") ובמפיקה בת שבע לפר על מיזם "ילד ירוק" של רדיו eco99 ("שילוב של קידום פעילות למען סביבה ירוקה בשילוב העצמת ילדים ובני נוער, שסיקרו, דיווחו והפיקו תכנים במסגרת המיזם").

מטרת הפרסים להביע הערכה והוקרה לעבודתם של העיתונאים, המועסקים על ידי גופי הטלוויזיה והרדיו, ובעבודתם חושפים ומטפלים בנושא או בעיה בתחום החברתי, וכן לעודד עיתונאים לתחקיר עיתונאי איכותי וכתבות בנושאי חברה ותרומה לשינוי חברתי ולתיקון עוולות חברתיות במסגרת עבודתם העיתונאית, בערוצים המסחריים.

אילת מצגר, המנכ"לית בפועל של הרשות השנייה, ציינה כי "הרשות רואה בכתבות תחקיר עיתונאיות תרומה משמעותית וחשובה לשיח הציבורי, ושידורן בכלי התקשורת הציבוריים מסחריים מביא אותן לידיעתו של ציבור רחב ומגוון. חשיפות עיתונאיות מהוות את אחד הכלים החשובים והמהותיים בחברה דמוקרטית, וכלי בידי הציבור כדי ללמוד על החברה בה אנו חיים, על היבטיה החיוביים והשליליים".