נניקשווילי מלווה למנופים 20 מיליון דולר בריבית של 5%

קו האשראי יועמד לצורך פירעון חלקי של הלוואה שהועמדה לחברה מתאגיד בנקאי וכן לצורך מימון הקמת הקניון בנהריה והוצאות כלליות של החברה.

איש העסקים אברהם נניקשווילי, בעל השליטה בחברת מנופים, מעניק לה אשראי בהיקף של כ-20 מיליון דולר (מתוכם 17.5 מיליון דולר יועמדו על ידי ASTC ו- 2.5 מיליון דולר על ידי נניקשווילי ישירות).

קו האשראי הינו דולרי ויועמד לתקופה של שנתיים ממועד חתימה על הסכם קו האשראי, כאשר במהלך תקופת האשראי למנופים תהיה הזכות למשוך את סכום האשראי לשיעורין. משיכת כל סכום מקו האשראי כאמור תאושר על ידי מנכ"ל החברה, יו"ר ועדת הביקורת ויו"ר הדירקטוריון של החברה.

כל סכום מקו האשראי שיועמד בפועל יישא ריבית שנתית כוללת של 5% וייפרע בתשלום אחד (קרן וריבית) בתום תקופת האשראי. החברה לא תעמיד בטחונות להבטחת קו האשראי.

בנוסף, מנופים תהיה רשאית לפרוע בפירעון מוקדם סכומים שימשכו מקו האשראי ללא עמלת פירעון מוקדם. קו האשראי יועמד לצורך פירעון חלקי של הלוואה שהועמדה לחברה מתאגיד בנקאי, ככל שיהיה רלוונטי וכן לצורך מימון הקמת הקניון בנהריה והוצאות כלליות של החברה.

לפני כשבוע וחצי ‎שנה מכר חיים רביבו את מלוא החזקותיו במנופים (7.05% מההון ) לידי נניקשווילי תמורת 22.4 מיליון שקל. כיום מחזיק נניקשווילי בכ-31% מהון מניות החברה כשלצידו ניצב מרקוס וובר המחזיק ב-49% מהמניות.

מנופים עוסקת ביזמות ופיתוח נדל"ן בישראל, בנדל"ן מניב בישראל ובחו"ל, וכן מחזיקה ב-13% מחברת החיפושים שמן. למנופים כמה קרקעות בישראל שלחלקן פוטנציאל השבחה גבוה, וכן שני נכסים מניבים עיקריים: קניון "ארנה" במרינה בהרצליה ומתחם ה"סטאר סנטר" באשדוד. השקעות ענק בנדל"ן בארה"ב טלטלו את החברה, שצברה הפסד ענק של יותר מ-450 מיליון שקל מאז 2008.‏