סטארבקס תאפשר הטענה אלחוטית באמצעות פאוארמט

פאוארמט תתקין משטחי הטענה בתוך שולחנות הסניפים בארה"ב, כך שלקוחות המגיעים לרשת יוכלו להטעין את הטלפון שלהם באמצעות הנחה שלו על המשטח

חברת פאוארמט הישראלית, המפתחת משטחי הטענה אלחוטיים לטלפונים סלולריים חתמה הסכם עם רשת בתי הקפה סטארבקס בארה"ב. במסגרת ההסכם, הנמצא כרגע בפיילוט בסניף בבוסטון, פאוארמט תתקין משטחי הטענה בתוך שולחנות הסניפים, כך שלקוחות המגיעים לרשת יוכלו להטעין את הטלפון שלהם באמצעות הנחה שלו על המשטח (בתנאי שהסמארטפון כבר כולל נרתיק או סוללה לטעינה אלחוטית).

מלבד סטארטבקס, שני גופים נוספים הודיעו שהם תומכים בתקן הטעינה האלחוטית של פאוארמט ובברית PMA אותה ייצרה פאוארמט וחברים בה פרוקטר אנד גמבל (תחת חברת הבת של פאוארמט - דורסל פאוארמט).

גוגל הודיעה שהיא מצטרפת לברית, אולם עדיין לא ברור, איך היא הולכת לדחוף את הטכנולוגיה ואם הסמארטפונים הנמכרים תחת המותג "נקסוס" שלה, יגיעו עם התקן טעינה אלחוטית.

החברה השנייה היא AT&T - מפעילת הסלולר האמריקנית, המתכננת לדרוש מיצרניות הטלפונים שמוכרת את המכשירים שלהם דרכה, לשלב הכנה לטעינה אלחוטית במכשירים שלהם. AT&T כבר מציעה למכירה את מוצרי פאוארמט בסניפה בארה"ב.

"אנחנו רוצים להיות חברה שמספקת חשמל חכם בסביבה האורבנית", אומר רן פוליאקין, מנכ"ל פאוארמט ל"גלובס". "אפשר לראות עד כמה סטארבקס מעוניינים בטכנולוגיה, הם מאפשרים לנו לקדוח בשולחנות שלהם". לדברי פוליאקין, העיסקה בסטארבקס תתחיל בארה"ב, אבל היא תתקדם גם למדינות נוספות.

החשיבות של שיתוף הפעולה של פאוארמט וסטארבקס, נובע מכך, שרשת בתי הקפה הייתה אחד הגופים שדחפו את יכולת הגלישה האלחוטית WiFi בארה"ב. אם סטארבקס תשקיע באותה צורה בטעינה אלחוטית, הטכנולוגיה הזו מסוגלת להגיע לטווח רחב יותר של לקוחות.

לפני כשנה חתמה פאוארמט על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת הסוללות דורסל, שבבעלות תאגיד הקמעונות פרוקטר אנד גמבל. חברת הבת דורסל פאוארמט שהוקמה, התחילה לעבוד בתחילת ינואר, כאשר כל נושא הפעילות של שילוב משטחי טעינה בריהוט וקידום שיתופי פעולה עם בתי קפה ושדות תעופה, נשאר תחת פאוארמט בלבד.

פאוארמט הצליחה לשכנע את הראפר האמריקני והמפיק המוזיקלי ג'יי זי כמשקיע וכפרזנטור, במטרה להיות הפנים שלה. לפני מספר חודשים, הפיקה פאוארמט ביחד עם ג'יי זי, פרסומת טלוויזיונית למוצר שלה.