מיקרוסופט השיקה את ווינדוס פון 8; עברית משולבת בפנים

ממשק אריחים חדש, תמיכה בעברית, אפליקציות חדשות ויישום המאפשר לילדים לשחק בסמארטפון מבלי שההורים יחששו שמסרון ישלח בטעות או ששיחת טלפון תתבצע בשוגג

שבוע עמוס עובר על מיקרוסופט. לאחר שהשיקה לפני מספר ימים את מערכת ההפעלה חלונות 8 ואת הטאבלט הראשון שלה - Surface, היום (ב') הכריזה החברה על הגרסה החדשה של ווינדוס פון 8. מכשירי ווינדוס פון 8 יתחילו להימכר החל מסוף השבוע הזה במדינות שונות העולם, כאשר הם יוצעו למכירה גם ברשת החנויות של מיקרוסופט. בישראל HTC אמורה להשיק את הסמארטפונים שלה עד אמצע נובמבר, סמסונג עד אותו סוף חודש ונוקיה לקראת סוף דצמבר או תחילת ינואר.

הבשורה המשמעותית ביותר לקהל הישראלי היא שבפעם הראשונה מיקרוסופט משלבת עברית בתוך מערכת ההפעלה הסלולרית שלה. ווינדוס פון תומכת עכשיו ב-50 שפות, 191 מדינות המסוגלות לגשת לחנות האפליקציות שלה, הכוללת 120 אלף אפליקציות.

הבעיה הגדולה בווינדוס פון היא הכמות המצומצמת של אפליקציות לעומת אנדרואיד או אייפון. במיקרוסופט מבינים את הבעיה הזו והם מנסים לפתור אותה. לטענת החברה, בתקופה הקרובה החנות תציע 46 אפליקציות מתוך ה-50 הפופולאריות ביותר. לחנות התווספו גרסה חדשה של סקייפ, העובדת כל הזמן ברקע בצורה שאמורה למנוע בזבוז מיותר של סוללה. משחקים כמו Temple Run, אנגרי בירדס Star Wars ו-Where`s My Water הגיעו לחנות, כאשר בתחילת 2013 אפליקציית המוזיקה האינטרנטית פנדורה תוצע גם היא להורדה לווינדוס פון. מיקרוסופט תציע איתה אפשרות להאזין למוזיקה במשך שנה ללא פרסומות.

עמוד הנעילה בטלפון עבר גם הוא שינוי והוא יציע מידע מאפליקציות שונות, כגון תמונות מהאלבום האישי בפייסבוק.

מיקרוסופט תציע בגרסה 8 עיצוב חדש לממשק הראשי שלה. הממשק בגרסה 7 כולל אריחים המציגים כל הזמן מידע מתחלף מהאפליקציות עצמן, כמו מזג האוויר, פגישות מלוח השנה, מיילים או תמונות. הבעיה היא שהעיצוב הזה לא אפשר למשתמש לבחור את הגדלים של האריחים, מה שיצר מהר מאוד מגילה גדולה, שהמשתמש היה צריך לגלגל אותה כלפי מטה, בשביל להגיע לכל אפליקציה בה הוא מעוניין.

ווינדוס פון 8 מאפשרת גמישות רבה יותר בעיצוב, כך שניתן לבחור את גודל האריחים עליהן מוצגות האפליקציות. מה שמאפשר להציג בכל זמן נתון על המסך, פחות או יותר, אפליקציות לפי בחירת המשתמש.

יישום אחר הוא Data Sense, היודע לדחוס את המידע שהמשתמש צורך דרך האינטרנט וגם למצוא נקודות WiFi ציבוריות והתראה שמגיעים למגבלת תעבורת הנתונים החודשית.

יישום בשם Kids Corner, יאפשר לילדים להשתמש בטלפונים של ההורים, מבלי שהם יחששו שהם מבצעים שהם יבצעו רכישות של משחקים, ימחקו מיילים או ישלחו בטעות מסרונים. הרעיון, שהמשתמש קובע אילו אפליקציות יהיו בעמוד בית שמיועד רק בשביל הילדים.

השחקנית ג'סיקה אלבה הגיעה לאירוע בשביל לספר כמה קל היה לה לעבור מאייפון לווינדוס פון ושהיישום Kids Corner עזר לה, בזמן שהיא מאפשרת לילדים שלה לשחק עם הסמארטפון שלה.