צפו: האם הבורסה בת"א יותר אטרקטיבית משוקי חו"ל?

אמיר אייל מאינפיניטי, יהודה בן-אסייג ממנורה ואורי גרינפלד מפסגות התארחו בתוכנית "שיחת השוק" בגלובס TV ■ מה הם חושבים על האטרקטיביות של השווקים בחו"ל לעומת הבורסה בת"א?

הגופים המוסדיים בישראל ימשיכו להוציא כספים להשקעות בחו"ל - כך טוען יהודה בן אסייג ממנורה מבטחים פנסיה בתוכנית "שיחת השוק" בגלובס TV, על רקע גל העליות האחרון בבורסה. לדבריו, העליות נובעות ממשקיעים זרים שחזרו לישראל ולא מהגדלת השקעות ע"י שחקנים מקומיים.

"זה לא שהמוסדיים החזירו כסף לארץ, זה שכסף של משקיעים זרים הגיע", אומר בן אסייג. "אנחנו המוסדיים היינו ואנחנו עדיין וכנראה נמשיך להיות ברכיב הולך וגדל של השקעות בחו"ל".

רכיב ההשקעה בחו"ל עומד היום בגופים המוסדיים על כ-30% ולפי בן אסייג רכיב זה יכול לגדול: "השאיפה שלנו היא גם לפזר סיכונים וגם לנסות למצוא תשואה מספיק גבוהה. אנחנו מכירים את שיעורי התשואות בארץ ואת הריביות. אנחנו יודעים שהרבה מציאות אין פה ואנחנו צריכים עדיין להביא תשואה סבירה לעמיתים אצלנו. זה לא מותיר הרבה ברירה אצלנו אלא לצאת חו"ל".

בתוכנית השתתף גם אמיר אייל מאינפיניטי, שחלק על בן אסייג ואמר שישראל נמצאת "במצב הכלכלי הטוב ביותר אי פעם" וכי רכיב של 20%-30% השקעה בחו"ל הוא "בסדר גמור", אך לדבריו גם בישראל יש חברות רבות שמקנות חשיפה לחו"ל ולכן לא צריך לצאת באגרסיביות גדולה מדי להשקעות בחו"ל.

"מדד ת"א 25 מורכב מחברות שהפעילות העיסקית שלהם מושפעת כמעט לחלוטין מחו"ל. בין אם זה כי"ל, בין אם זה טבע, בין אם אלביט מערכות. אפילו הבנקים שהשלוחות שלהם קיימות בחו"ל. אתה מקבל בדלת האחורית גם במדד התל-אביבי את הבבואה של חו"ל. לכן אני אומר כל הנהירה הזאת בשם הפיזור - אני לא מקבל אותה. מבחינת רמת מכפילים. היום הבורסה בת"א רמת המכפילים יותר אטרקטיבית מכל השווקים העיקריים ואני מדבר על העיקריים".

צפו בתוכנית המלאה בה מדברים אייל ובן אסייג גם על השקל, המשבר באירופה, בורסות אטרקטיביות בחו"ל וגם, כמדי תוכנית, פינת המומחה - אורי גילדפלד מפסגות עונה על שאלות הגולשים באתר "גלובס".