חוות-דעת חיובית: הסטארט-אפ Yotpo מגייס 1.5 מיליון דולר

החברה מפתחת פלטפורמה חברתית לניהול ועידוד חוות דעת גולשים באתרי מסחר מקוונים ■ את הגיוס הובילו קרן רודיום וחברת גנדיר ■ עפ"י החברה, מעל 2,000 אתרי מסחר כבר משתמשים בפלטפורמה

חברת הסטארט-אפ הישראלית Yotpo, המפתחת פלטפורמה לניהול חוות דעת גולשים, השלימה היום גיוס של 1.5 מיליון דולר בהובלת קרן רודיום של דניאל רקאנטי וחברת ההשקעות גנדיר של יהודית יובל רקאנטי (דודתה של דניאל). בגיוס השתתפו גם טרון קפיטל, זוהר גילון והמשקיעים הנוכחיים חממת Explore של קבוצת מולדובסקי ו-2bAngels. המימון החדש יאפשר לYotpo- להרחיב את דריסת הרגל בשוק המסחר האלקטרוני ויוביל להאצת פיתוח המוצר המרכזי של החברה. בסך הכול גייסה החברה עד היום כ-2.3 מיליון דולר.

המוצר של Yotpo, שהוקמה ב-2011 על-ידי תומר תגרין (מנכ"ל) ועומרי כהן (סמנכ"ל טכנולוגיות), מעודד גולשים באתר מסחר מקוון להשאיר ביקורות וחוות דעת ולהפוך למובילי דעה, באופן שיגדיל את האמינות של האתר בקרב צרכנים חדשים.

לדברי החברה, מעל 2,000 אתרי מסחר אלקטרוניים כבר משתמשים בפלטפורמה של Yotpo ויותר מ-120 אתרים חדשים מצטרפים מדי שבוע. לדברי תגרין, החברה מתממשקת לפלטפורמות מסחר מקוונות מובילות, בהן Magento הישראלית-אמריקנית, וכך "אנחנו במסלול הנכון להיהפך לפתרון המוביל בתחום דירוג חוות דעת הגולשים באתרי מסחר אלקטרוני קטנים ובינוניים". עוד הוסיף תגרין כי "המטרה שלנו היא לייצר מצב בו כל אתר מסחר אלקטרוני יוכל, בצורה פשוטה ויעילה, להפעיל מערכת של חוות דעת המבוססת על פרופיל המשתמש ברשתות החברתיות".

ירון קניאז'ר,מנהל בחברת ההשקעות רודיום, הוסיף כי "באמצעות ממשק נוח, פשוט ומהנה, המדמה את חווית השימוש בפייסבוק, מסייעת Yotpo לאתרי מסחר אלקטרוניים לבנות קהילה מעורבת של מבקרים באתר, תוך השגת עלייה משמעותית במספר חוות הדעת לכל מוצר". לדבריו, "מדובר בערך עצום עבור אתרי מסחר קטנים ובינוניים שנדרשים להתחרות מול אתרי מסחר גדולים דוגמת אמזון הגדושים בחוות דעת".