צמח שגדל בנחל הירקון התגלה כיעיל נגד סרטן

מחקר חדשני של שני מדענים מאוניברסיטת בן גוריון מצא כי חומר המופק מצמח הנופר הצהוב עשוי לסייע בטיפול בסרטן - כך פורסם ב"מעריב" ■ הטיפול באמצעות החומר יעיל בשילוב תרופות כימותרפיות וכבר נרשם כפטנט ישראלי

שני חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון גילו כי ניתן להפיק חומר שהתגלה כיעיל נגד מחלת הסרטן, מצמח הנופר הצהוב המצוי בנחל הירקון ובאגמים בצפון הארץ, כך פורסם הבוקר (ד') ב"מעריב". החומר המופק מהצמח עשוי לסייע בשילוב עם תרופות כימותרפיות בדיכוי תאים סרטניים.

החוקרים פרופ' יעקב גופס ופרופ' אבי גולן מאוניברסיטת בן-גוריון גילו בעת הניסיון לגדל את הצמח בדרום הארץ כי ניתן להפיק ממנו חומרים המסייעים בדיכוי סרטן. "מצאנו כי השילוב בין תרופות כימותרפיות לבין תמצית המופקת מן הצמח פועל ביעילות לחיסול הסרטן", הסביר גופס.

בהמשך המחקר, נוסה שילוב החומרים על עכברים. ממצאי המחקר העלו כי תמצית הנופר הצהוב בצירוף התרופה "ציספלטין" הניתנת כטיפול בסרטן, סייעה לשיפור במצבם של העכברים שהשתתפו בניסוי. בנוסף התגלה, כי תמצית עלי הנופר הצהוב עשויה לסייע גם למטופלים רבים הסובלים מ"קוליטיס" - דלקת במעי הגס.

פרופ' גופס ציין כי הגילוי הישראלי בו לקחו חלק גם הסטודנט נדב אייזנר מירוחם והדוקטורנטית ז'אנט עוזר, נרשם כבר כפטנט ישראלי. "יצרנו קשר עם צוות כימאים מארה"ב שמנסה לסנטז את החומר מהנופר הצהוב, ואנו ממתינים לתוצאות לקראת שימוש עתידי", סיפר גופס.